spot_img
spot_img

Zionis tutup Al Jazeera di Israel

spot_img

NEW YORK, 7 Mei – Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) mempertahankan kebebasan akhbar Isnin ketika mengulas keputusan Israel menutup saluran berita Al Jazeera yang berpangkalan di Qatar.

Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu berkata pada hari Ahad kerajaannya telah memutuskan sebulat suara untuk menutup saluran itu, dan beberapa jam kemudian ia tidak disiarkan di negara itu.

Al Jazeera telah menjadi tumpuan selama berbulan-bulan kritikan oleh Netanyahu dan kerajaannya dalam pencerobohan dan keganasan terbaru oleh rejim Zionis itu terhadap kawasan Palestine. Al Jazeera sering melaporkan jenayah perang yang dilakukan oleh tentera pengganas Israel.

- Advertisement -

“Kebebasan kewartawanan menyediakan perkhidmatan yang tidak ternilai untuk memastikan orang ramai dimaklumkan dan orang ramai terlibat (dalam menentukan kebenaran berita),” tambah PBB.

Menteri Komunikasi Israel Shlomo Karhi berkata dia telah mengeluarkan arahan untuk menutup Al Jazeera, merampas peralatan dan menyekat penyiaran ke laman web Al Jazeera dalam satu kenyataan bersama yang berasingan dengan Netanyahu.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img