spot_img
spot_img

Sapura peroleh kontrak dengan syarikat minyak Brazil – RM8.5b

spot_img

KUALA LUMPUR, 7 Mei — Anak syarikat milik penuh Sapura Energy Bhd, Sapura Offshore Sdn Bhd, telah dianugerahkan kontrak bernilai AS$1.8 bilion (RM8.5 bilion) daripada Petroleo Brasileiro SA (Petrobras) untuk penyediaan perkhidmatan dan piagam enam kapal sokongan meletakkan paip (PLSV).

Petrobras ialah syarikat milik negara Brazil dalam sektor minyak, gas asli dan tenaga.

Dalam pemfailan Bursa Malaysia hari ini, Sapura Energy berkata bahawa kontrak itu adalah untuk tempoh tiga tahun, bermula pada tarikh mobilisasi berbeza mengikut setiap PLSV, dengan kontrak bertarikh paling lama menjelang 2028.

- Advertisement -

“Skop kerja termasuk penyediaan kejuruteraan dasar laut, pemasangan dan perkhidmatan lain dengan menggunakan PLSV di perairan Brazil.

“PLSV hendaklah melaksanakan semua operasi yang diperlukan untuk pemasangan paip fleksibel, pusat elektrik-hidraulik dan kabel kuasa, baharu atau terpakai, seperti memuatkan, memunggah, meletakkan, sambungan antara rentang, sambungan menegak (hujung pertama dan kedua) pada peralatan kapal selam. , pemasangan peralatan kapal selam dan ujian hidrostatik, dalam kedalaman air maksimum 3000 meter,” katanya.

Sapura Energy menambah bahawa kontrak ini dijangka menyumbang secara positif kepada pendapatan kumpulan mereka bagi tahun kewangan berakhir 31 Januari 2025, dan tahun-tahun berikutnya.

- Advertisement -

 

 

Sumber — Bernama

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img