spot_img
spot_img

Rakyat awam majoriti bersetuju hakim Mohd Nazlan disiasat

spot_img

Kuala Lumpur 7 May : Kerajaan hari ini di dijadikan salah satu defenden selain Ketua Pesuruhjaya SPRM Tan Sri Azam Baki dan SPRM oleh tiga plaintif Nur Ain Mustapa, Sreekant Pillai dan Haris Ibrahim untuk saman pemula kerana SPRM menyiasat Hakim Mohd Nazlan.

Mereka memohon supaya SPRM tidak berhak menyiasat hakim-hakim yang berkhidmat melainkan mereka telah digantung atau dipecat.

Rata-rata rakyat berpendapat, tiada siapa ‘yang boleh maksum’ untuk tidak disiasat.

- Advertisement -

Choon Yin Wang 51, dari Johor Bahru berkata “kita mungkin kekurangan pengetahuan bahawa peguam-peguam dan aktivis kerap menyaman kerajaan dari segi undang-undang – mungkin ada maksud tersirat atau ditaja demi kepentingan tertentu”.

Muhammad Nurshazni Mohd Salleh 28, pua berkata SPRM berada di bawah YDPA. Apakah rasionalnya Hakim tersebut tidak boleh disiasat dan seharusnya Hakim yang disiasat perlu digantung atau dipecat untuk memulakan siasatan, ujarnya.

Berita Tular mendapati pendapat umum mengatakan lebih 75% responden bersetuju Hakim Mohd Nazlan disiasat untuk memastikan proses perundangan tidak memihak dan benar-benar neutral. Walaupun muncul sedikit keraguan dan kecacatan dari segi kepentingan (berat sebelah), ia wajar dikaji dan diamati supaya tidak menganiayai mereka yang diadili.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img