spot_img
spot_img

Pengguna e-wallet TNG paling tinggi

spot_img

TNG Digital, pengendali Touch ‘n Go eWallet, melaporkan bahawa ia adalah pilihan utama untuk rakyat Malaysia yang mengambil bahagian dalam inisiatif eMADANI, memperoleh lebih 75% daripada jumlah tuntutan.

Program eMADANI, yang direka oleh kerajaan untuk menggalakkan transaksi tanpa tunai dan mengurangkan tekanan kewangan untuk lebih 10 juta rakyat, telah menyaksikan penggunaan yang ketara melalui platform Touch ‘n Go eWallet.

TNG Digital mengaitkan ini dengan “komitmennya untuk menyediakan produk inovatif, kemudahan, keselamatan dan ganjaran kepada penggunanya, bersama-sama dengan infrastruktur teknologi yang sangat berskala dan mata pembayaran universal yang tiada tandingannya”.

- Advertisement -

Touch ‘n Go eWallet mempunyai kira-kira 21 juta pengguna yang disahkan (eKYC) dan lebih 2 juta mata pembayaran pedagang domestik. Sejak pelancaran tawaran GOrewardsnya pada November 2023, lebih 9 juta pengguna telah mendaftar dalam program kesetiaan.

“Touch ‘n Go eWallet akan terus mewujudkan masyarakat tanpa tunai di Malaysia melalui keterangkuman kewangan dan kebolehcapaian. Kami komited untuk meningkatkan pengalaman pengguna dan perniagaan dengan memperkenalkan penyelesaian inovatif untuk mentakrifkan semula pembayaran digital dan pengalaman perkhidmatan kewangan, mengukuhkan langkah keselamatan, dan Touch ‘n Go eWallet yang berkembang menjadi penyelesaian digital muktamad untuk pembayaran domestik dan rentas sempadan, serta rangkaian penuh perkhidmatan kewangan digital untuk pengguna individu dan peniaga sama”, kata Alan Ni CEO TNG Digital.

Ditubuhkan pada 2017, TNG Digital ialah usaha sama antara Touch ‘n Go, anak syarikat milik penuh CIMB, dan Ant Group. Syarikat itu juga disokong oleh pemegang saham termasuk Lazada Group, syarikat insurans AIA Group dan firma modal teroka.

- Advertisement -

 

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img