spot_img
spot_img

DAP usah persoal layanan baik penjara kepada Najib

spot_img

KUALA LUMPUR – Ahli Parlimen Jelutong, RSN Rayer diingatkan supaya tidak mempertikaikan ‘layanan istimewa’ Datuk Seri Najib Razak yang tidak digari dan berpakaian suit apabila dibawa ke mahkamah.

Semalam Rayer di Dewan Rakyat mempersoalkan kenapa Najib menerima layanan berbeza daripada pihak penjara dan polis ketika ke mahkamah.

Beliau merujuk kenapa Najib tidak digari ketika ke mahkamah dan juga lengkap dengan pakaian berkot sedangkan banduan lain menerima layanan berbeza.

- Advertisement -

Ketua Penerangan Pas, Ahmad Fadhli Shaari mengganggap ia tidak perlu dipersoal kerana Najib adalah bekas pemimpin negara.

(Ahmad Fadhli Shaari)

- Advertisement -

Beliau yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas dari Perikatan Nasional (PN) itu berpandangan tidak perlulah diungkit hal-hal sedemikian.

“Beliau (Najib) merupakan bekas pemimpin negara dan perlu diingat bekas Perdana Menteri mempunyai hak untuk diiring bersama pengawal keselamatan tersendiri.

“Seingat saya, dulu Datuk Seri Anwar Ibrahim sewaktu dipenjara pun ketika dibawa ke mahkamah tidak digari, bahkan berpakaian kemeja kemas dan sekali-sekala berkot tanpa tali leher. Tiada siapa yang pertikaikan pun.

“Tidak perlulah dendam begitu sekali kepada Najib, beliau sedang menjalani hukumannya, biarlah beliau diadili dengan baik dan jangan lupakan statusnya sebagai bekas Perdana Menteri,” katanya menerusi hantaran di Facebooknya.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img