spot_img
spot_img

Penambahan dan perubahan pengurusan Carsome

spot_img

PETALING JAYA (14 Mac): Berkuat kuasa 1 Mac, Eric Chan — bekas pengarah urusan Jardine Cycle & Carriage Limited Singapura, Malaysia, Indonesia dan Myanmar — memegang jawatan sebagai presiden kumpulan dan ketua pegawai operasi (COO – Chief Operating Officer) kumpulan Carsome. Chan membawa bersamanya hampir tiga dekad pengalaman operasi yang luas dalam sektor automotif dan akan menyelia semua operasi kumpulan itu di Asia Tenggara.

Pada masa ini, beliau berkhidmat sebagai pengarah bebas di AcroMeta Group Limited, sebuah syarikat pemegangan pelaburan yang disenaraikan di bursa saham Singapura.

“Bersama-sama dengan pasukan yang bersemangat, saya komited untuk membina legasi syarikat dan mencapai lebih tinggi lagi. Ia adalah mengenai inovasi strategik, kerjasama dan menyampaikan nilai berbaloi kepada pelanggan dan pihak berkepentingan kami,” kongsi Chan.

- Advertisement -

Dengan lantikan itu, Aaron Kee, yang sebelum ini memegang jawatan sebagai COO, akan memegang jawatan sebagai ketua pegawai perniagaan kumpulan (CBO – Chief Business Officer). Sebagai CBO, Kee akan memacu penyepaduan strategi dalam ekosistem Carsome, menerajui pembangunan perniagaan dan menumpukan pada mengenal pasti dan memupuk prospek baharu melangkaui segmen perniagaan teras Carsome.

Kedudukan CBO direka untuk memanfaatkan pengalaman dan pandangan luas Kee dan bukan sahaja akan memberi peluang untuk meneroka dan mengukuhkan perkongsian baharu, tetapi juga meningkatkan sinergi merentas fungsi dalam operasi Carsome.

Sementara itu, Juliet Zhu akan beralih daripada peranannya sebagai presiden dan menyandang jawatan penasihat kepada pasukan pengurusan. “Peralihan kepimpinan kami adalah langkah sedar untuk memanfaatkan kekuatan mendalam pasukan kami terhadap objektif bercita-cita tinggi kami. Perubahan kepimpinan adalah tepat pada masanya dan sejajar dengan trajektori syarikat ke arah pertumbuhan yang mampan dan kepimpinan pasaran,” kata Eric Cheng, pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif Carsome .

- Advertisement -

Peralihan kepimpinan dalam Carsome bertujuan untuk mengukuhkan lagi komitmen syarikat terhadap pertumbuhan dan kecekapan operasi.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img