spot_img
spot_img

PKS perlu buang tanggapan transformasi digital itu mahal

spot_img

KUALA LUMPUR: Jendela Biz menawarkan pelbagai sokongan kepada perusahaan kecil dan sederhana (PKS) untuk melaksanakan digitalisasi, sebagai rakan kongsi digital yang dipercayai.

Antara sokongan yang diberikan oleh Jendela Biz, termasuk membimbing dan membantu pelanggan mempelajari, merancang serta mengenal pasti teknologi yang sesuai dengan keperluan perniagaan mereka sehinggalah kepada pelaksanaan.

“Selain menawarkan akses kepada teknologi digital melalui platform digital yang menyeluruh serta mudah di Malaysia, Jendela Biz juga mempunyai pelbagai penyelesaian digital yang mampu milik dan boleh disesuaikan dengan keperluan perniagaan masing-masing, tanpa mengira saiz perniagaan.

- Advertisement -

Malah PKS yang layak untuk memperoleh dana Start-up Biz Plan boleh menuntut sehingga RM100,000 apabila menggunakan platform digital Jendela Biz. Ini memudahkan dan memperkemas pengurusan tenaga kerja dan perkembangan perniagaan.

PKS perlu mempercepatkan penggunaan teknologi digital dalam operasi perniagaan bagi mengekalkan daya saing dan menjamin kelangsungan dengan meningkatkan produktiviti serta kecekapan dalam pengurusan.

Persepsi bahawa proses transformasi pendigitalan memerlukan modal yang besar adalah satu daripada pemikiran yang perlu diubah dalam kalangan PKS.

- Advertisement -

Katanya, terdapat pelbagai bantuan atau pembiayaan yang ditawarkan oleh agensi kerajaan serta agensi lain sama ada dalam bentuk geran atau pinjaman yang dapat membantu PKS membiayai kos pendigitalan perniagaan mereka.

PKS juga perlu memahami bahawa untuk mendigitalisasikan perniagaan, mereka tidak perlu untuk membuat semuanya serentak. Sebagai permulaan, mereka harus mengenal pasti masalah utama yang dihadapi oleh perniagaan mereka dan masalah mana yang harus diselesaikan dahulu.

Tangani masalah yang dikenal pasti satu persatu mengikut keperluan dan kepentingan perniagaan. Ini boleh membantu dari segi modal perbelanjaan.

Lakukan kajian mengenai pelbagai penyelesaian digital yang ada di pasaran dan memilih penyelesaian yang paling sesuai dengan keperluan perniagaan dan mampu membantu menyelesaikan masalah dihadapi.

Secara ringkasnya, pendigitalan adalah penting untuk sesuatu perniagaan masa kini untuk menyesuaikan diri dengan landskap perniagaan yang berubah, meningkatkan kecekapan operasi, meningkatkan kualiti pengalaman pelanggan dan kekal berdaya saing dalam dunia yang semakin digital.

Syarikat atau perniagaan yang menerima transformasi digital berada pada kedudukan yang lebih baik untuk berkembang maju dalam ekonomi global yang serba pantas dan saling berkaitan hari ini.

Pendigitalan ialah strategi penting untuk mengembangkan perniagaan, kerana ia membuka ruang baharu untuk pertumbuhan, meningkatkan kecekapan dan meningkatkan pengalaman pelanggan.

Dengan memanfaatkan teknologi digital dengan berkesan, perniagaan boleh mencapai pasaran yang lebih luas, berdaya saing dan memacu pertumbuhan yang mampan.

Jendela Biz menawarkan Pemilikan Bisnes Digital dengan insentif kewangan dan sokongan teknikal seumur hidup. Hubungi 0124216051 (whatsapp) atau email ke support@jendela.biz untuk info lanjut. Rujuk perniagaan-perniagaan digital yang ditawarkan di sini : https://jendela.biz/tawaran

 

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img