spot_img
spot_img

Jendela Biz bantu transformasi digital bisnes makanan

spot_img

Dalam lanskap industri makanan yang semakin berkembang, teknologi digital bukan lagi suatu pilihan, tetapi ia telah menjadi suatu keperluan untuk kemajuan bisnes dan pertumbuhannya. Lonjakan dalam kemajuan teknologi digital telah mendorong restoran memasuki era baru, mengubah cara mereka beroperasi dan berhubungan dengan pelanggan.

Jendela Biz memahami kepentingan dan kesan positif teknologi digital terhadap industri ini, dan Jendela Biz menjadi pemandu utama dalam perubahan terkini dan bagaimana platform penghantaran makanan dapat memberikan impak yang positif kepada pengusaha makanan tempatan di Malaysia.

Dari sudut restoran, teknologi digital dapat membantu memudahkan pelanggan, menyelaraskan operasi dan memacu pertumbuhan perniagaan. Bermula dari pemasaran digital, hinggalah mengekalkan pelanggan yang telah membeli makanan dengan berulang kali. Kini memesan makanan secara online menjadi kebiasaan pada semua lapisan masyarakat. Industri makanan sememangnya berdaya saing, dan anjakan digital memberikan kelebihan daya saing itu.

- Advertisement -

Begitu juga dengan servis kepada pelanggan dapat dipertingkatkan melalui teknologi digital. Sebagai contoh, perkhidmatan penghantaran, membolehkan restoran memperluaskan jangkauan mereka dan meningkatkan hasil keuntungan. Jendela Biz juga mempunyai teknologi analisis yang membolehkan pengusaha makanan tahu apakah kegemaran pelanggan setia mereka. Ini dinamakan Big Data. Komponen ini akan meletakkan pemilik perniagaan kecil di tempat yang sama rata dengan rantaian syarikat besar yang lain . Penjual kecil di tepi jalan juga kini boleh mempamerkan tawaran mereka kepada pelanggan yang lebih ramai apabila menggunakan platform digital.

Teknologi digital memberikan keuntungan yang cepat

Perkhidmatan penghantaran bukan sahaja telah mengembangkan aliran hasil, tetapi juga telah menghapuskan halangan geografi, membolehkan restoran dari semua saiz bersaing di medan permainan yang sama rata. Kemudahan membuat pesanan dari mana-mana sahaja telah menjadi jangkaan biasa bagi pelanggan, dan perniagaan dapat melebarkan perniagaan dengan jangkauan yang lebih luas.

- Advertisement -

Platform Jendela Biz dapat memberikan peluang kepada perniagaan yang kecil untuk mempamerkan tawaran mereka. Sebuah gerai di tepi jalan akan mempunyai peluang yang sama untuk mendapat perhatian pelanggan. Dengan hanya beberapa click, pelanggan akan dapat menemui peniaga kecil-kecilan di dalam telefon sahaja.

Kebangkitan menjamu selera tanpa sentuh yang dikenali sebagai pembayaran dan tempahan ‘contactless delivery’ , ditambah dengan penggunaan platform untuk pemasaran, telah meningkatkan lagi kemudahan dan penglibatan pelanggan, memupuk kesetiaan dan menarik pelanggan baharu. Teknologi digital adalah pendekatan holistik yang bertujuan untuk mencipta pengalaman pelanggan yang tidak dapat dilupakan dan memastikan perniagaan restoran terus berkembang.

Jendela Biz telah membangunkan teknologi ini EZY ORDER di mana setiap pemesanan dapat dibuat menggunakan QR Code dan tanpa sentuh. Mudah bagi peniaga untuk merancang pesanan dan pelanggan memesan.

Jika perniagaan anda semakin maju, Jendela Biz akan membangunkan applikasi khusus untuk bisnes makanan anda di Google Play dan Apple App Store. ia lengkap dengan rekod jualan, operasi dan pemasaran, semuanya melalui kemudahan telefon peniaga sahaja. Kaedah pengiklanan tradisional akan digantikan dengan pemasaran digital, memudahkan pengusaha restoran memasarkan perniagaan mereka sendiri melalui beberapa klik mudah, walaupun mereka tidak pernah mempunyai pengetahuan pemasaran digital sebelum ini. Ketelusan dalam menjejaki keputusan membolehkan perniagaan menjadi lebih strategik dalam usaha pemasaran mereka, menyumbang kepada pertumbuhan mereka sebagai usahawan.

Pada masa lalu, data dan keputusan tidak dapat dikesan, seperti mengetahui bilangan pelanggan yang melawat kedai mereka dan membuat pesanan daripadanya . Restoran dan juga rangkaian besar biasanya terpaksa membelanjakan wang yang besar untuk menganalisis data ini untuk mereka. Tetapi dengan sokongan teknologi digital, peniaga akan mengetahui berapa banyak telah mereka belanjakan dan jumlah hasil jualan yang mereka dapat daripada aktiviti pemasaran ini, secara asasnya membolehkan mereka menjadi usahawan yang lebih baik.

Teknologi Digital tidak lagi perkara yang sukar

Kini terdapat banyak perniagaan restoran yang telah menyesuaikan diri dengan teknologi digital dan telah mengalami perbezaan yang ketara dalam perniagaan mereka.

Kemunculan platform digital ini telah menyumbang kepada kebangkitan pengendali F&B yang beroperasi hanya melalui penghantaran makanan. Dengan kesenangan yang terdapat pada platform digital, sokongan pemasaran yang berdedikasi dan akses kepada peluang promosi khusus, Jendela Biz mampu memanfaatkan teknologi digital untuk menilai potensi kedai fizikal, memudahkan kerjasama dan menumpukan pada produk yang berprestasi tinggi.

Transformasi digital dengan Jendela Biz semakin membentuk semula landskap perniagaan restoran. Faedah naik taraf kepada digital adalah amat jelas, daripada peningkatan pelanggan dan pengalaman pelanggan yang positif. Sambil kita mengemudi industri makanan yang sentiasa berkembang, menggunakan teknologi digital bukan sahaja pilihan tetapi keperluan strategik untuk pertumbuhan dan daya tahan yang mampan. Jendela Biz kekal sebagai rakan kongsi utama dalam perjalanan transformasi ini dan akan terus memperkasakan restoran untuk berkembang maju dalam era digital.

Antara platform tersedia yang boleh dimiliki oleh para usahawan untuk bisnes makanan :

  1. TUJU
  2. SUKA MASAK
  3. JALAN-JALAN CARI MAKAN
  4. KURMA & KISMIS ONLINE TRADING
  5. MY FRESHSMART
  6. PESAN SELERA

Dapatkan promosi Tawaran Pemilikan Bisnes Digital hingga 31 Disember 2023 untuk sokongan teknikal seumur hidup dan insentif kewangan. Hubungi support@jendela.biz atau whatsapp 0124216051

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img