spot_img
spot_img

Pemandu BMW maut kemalangan di MEX

spot_img

Lebuhraya MEX meragut nyawa pada hari minggu lalu. Tanpa kamera penangkap had kelajuan dan jarangnya kehadiran polis, lebuh raya MEX adalah syurga bagi mereka yang suka memandu laju. Jika anda kerap melalui laluan itu, ia dikenali juga dengan laluan ‘menteri’ kerana banyak kenderaan rasmi kerajaan berulang alik dari KL ke Putrajaya.

Lebuhraya MEX memang lebar, cantik dan luas. Namun dengan kelajuan yang tinggi walaupun tiada selekoh tajam, pasti akan menyebabkan kemalangan yang buruk sekali.

Begitulah yang terjadi pada kemalangan yang meragut nyawa pada hujung minggu lepas. Dalam kejadian yang berlaku pada 22 Oktober, rakaman video BMW memandu laju secara melulu sebelum terlibat dalam kemalangan maut di lebuh raya itu menyerlahkan apa yang boleh berlaku jika kelajuan di jalan raya awam gagal dikawal.

- Advertisement -

https://x.com/nanmanjoi8715/status/1716088878820729105?s=46&t=GzlerAqjTI-C4phqmY2bsA

(Link rakaman kemalangan, sila klik 👆)

Rakaman dashcam di atas di ambil dari kenderaan yang melalui laluan yang sama, yang secara semula jadi menjadi tular di platform media sosial.

- Advertisement -

Setelah melepasi Proton dengan separuh kenderaan daripada kereta merentasi rumput tepi jalan, BMW itu berjaya memotong kedua-dua SUV dan pembahagi, kemudian BMW terus beralih ke lorong tengah lebuh raya tetapi tidak dapat mengelak Honda CR-V yang berada di lorong itu. Ia terus menghentam CR-V dari belakang, menyebabkan CR-V itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan di lorong kiri.

BMW itu pula terbalik. Menurut laporan berita, pemandu BMW itu meninggal dunia di tempat kejadian, manakala penumpang BMW dan dua penumpang CR-V mengalami cedera ringan dan dihantar ke hospital.

Penolong Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor Ahmad Mukhlis Mukhtar dilaporkan berkata kes itu telah diserahkan kepada polis untuk siasatan.

Kelajuan di jalan raya awam boleh membawa maut kepada diri sendiri mahu orang lain. Ia satu perkara yang sia-sia. Satu nyawa hilang begitu sahaja, dan trauma mental untuk semua yang terlibat.

Jadilah pemandu yang bertanggungjawab, bersabar dan berhemah.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img