spot_img
spot_img

Coldplay beraksi 4 malam berturut-turut di Singapura

spot_img

KUALA LUMPUR, 12 Jun — Kumpulan popular pop dan rock, Coldplay menetapkan empat tarikh untuk persembahan mereka di stadium Singapura pada Januari 2024.

Penganjur konsert Live Nation mengumumkan bahawa kumpulan itu akan membuat persembahan di Stadium Nasional Singapura pada 23, 24, 26 dan 27 Januari tahun depan.

Ia juga akan menjadi aksi muzik pertama yang bermain empat malam berturut-turut di negara itu.

- Advertisement -

Kumpulan itu kali terakhir membuat persembahan di Singapura pada 2017, di mana mereka meraikan peminat selama dua malam di tempat yang sama.

(Stadium Nasional Singapura)

- Advertisement -

Penjualan tiket akan bermula pada 20 Jun mulai 2 petang melalui Ticketmaster dengan harga tiket bermula dari S$68 (RM234), tidak termasuk yuran tempahan.

Konsert itu akan menjadi sebahagian daripada pusingan kedua Asia Coldplay’s Music of The Spheres World Tour yang akan turut merangkumi Manila dan Bangkok pada 19 Januari dan 3 Februari.

Kumpulan rock yang memenangi Grammy akan menganjurkan konsert sulung mereka di Malaysia untuk persembahan satu malam sahaja pada 22 November di Stadium Bukit Jalil.

Penjualan tiket itu bagaimanapun mencetuskan kekecewaan peminat Malaysia yang tidak dapat menempah tempat di konsert itu ketika jualan bermula pada 17 Mei, dengan tiket habis dijual dalam tempoh kurang tiga jam.

Ramai juga meluahkan kekecohan selepas melihat scalper (ulat tiket) menjual semula tiket secara dalam talian dengan harga yang jauh lebih tinggi daripada kadar tiket sebenar.

Peminat yang kecewa kemudian menggunakan media sosial untuk meminta tarikh konsert tambahan daripada kumpulan itu selepas menghadapi kesukaran mendapatkan tiket untuk persembahan itu.

Jelajah Dunia Music Of The Spheres mereka telah menjual lebih tujuh juta tiket dan memperoleh kumpulan itu anugerah Artis Jelajah Kegemaran di Anugerah Muzik Amerika 2022.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img