spot_img
spot_img

E-hailing EV sepenuhnya di Vietnam

spot_img

HANOI (21 Mac): Be Group Vietnam berkata mereka telah menandatangani perjanjian dengan perkhidmatan sewa kenderaan elektrik yang akan menjadikannya firma pengangkutan pertama di negara itu yang menggunakan EV.

Be, platform Vietnam dengan hampir 10 juta pelanggan, dan GSM, yang diasaskan oleh pemilik pembuat EV Vietnam VinFast, akan bekerjasama dengan Vietnam Prosperity Bank untuk membolehkan pemandu beralih kepada EV dengan “harga mampu milik”.

Vietnam mempromosikan pengeluaran dan penggunaan besar-besaran EV sebagai sebahagian daripada usaha untuk mencapai neutraliti pelepasan karbon menjelang 2050. Pada masa ini terdapat kira-kira 7,800 kenderaan elektrik di jalan rayanya, menurut Vinfast.

- Advertisement -

GSM, yang diasaskan oleh pengerusi VinFast induk Vingroup dan orang terkaya Vietnam, Pham Nhat Vuong, dijadualkan memulakan perkhidmatan sewa kereta dan motosikal elektrik mulai April tahun ini.

Kerjasamanya dengan Be akan dikira sebagai pelaburan langsung ke dalam firma ride-hailing itu kata kenyataan tersebut tanpa memberikan jumlah.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img