spot_img
spot_img

Tidak semuanya indah di Hollywood

spot_img

Djimon Hounsou berkata bahawa dia berasa ‘ditipu’ oleh Hollywood, dan masih ‘bergelut untuk cuba memperoleh bayaran yang setimpal’ walaupun beliau terkenal.

Djimon Hounsou berkata hingga kini beliau masih menghadapi kesukaran untuk dibayar nilainya yang sebenar walaupun kerjayanya yang baik di Hollywood.

Hounsou kini membintangi filem superhero DC “Shazam! Fury of the Gods” sebagai Wizard. Pelakon itu memberitahu The Guardian bahawa, walaupun kerjaya yang berdekad-dekad lamanya dan banyak menerima pencalonan Anugerah Akademi, Golden Globe, dan Screen Actors Guild, dia “masih bergelut untuk mencuba menjana satu dolar.”

- Advertisement -

“Saya hadir di Hollywood oleh mereka yang berpengaruh serta kaya dan mereka kagum dengan bakat saya,” kata Hounsou kepada The Guardian. “Jadi saya rasa tertipu, sangat tertipu, dari segi pembayaran dan dari segi beban kerja.”

Peranan debut di Hollywood oleh Hounsou adalah dalam filem Steven Spielberg 1997 “Amistad.” Dia terus membintangi filem blockbuster lain seperti “In America” dan “Blood Diamond,” memperoleh pencalonan pelakon pembantu terbaik dari Akademi untuk kedua-dua peranan filem tersebut. Pada masa yang sama, bintang “Blood Diamond” Leonardo DiCaprio telah dicalonkan dalam kategori pelakon terbaik, walaupun filem itu memfokuskan kepada watak Hounsou.

- Advertisement -

Hounsou memberitahu ‘The Guardian’ bahawa dia berasa “sangat ditipu” dan kehilangan sokongan industri dan media, serta “orangnya sendiri,” yang sesetengahnya masih belum menganggapnya sebagai “pelakon sejati.” Dia juga berkata, terpaksa merendahkan diri kerana peranan lakonan dan dipaksa untuk “membuktikan mengapa saya perlu dibayar,”

Namun pada masa yang sama, Hounson juga mengakui telah melihat peningkatan dari segi dia dihargai dalam industri.

“Dari semasa ke semasa, mereka sendiri menyatakan: ‘Kita patut beri dia lebih, dia kurang dihargai.’ Saya rasa mereka sendiri menyedarinya,” katanya kepada The Guardian. “Hei, itulah perjuangan yang perlu saya atasi!”

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img