spot_img
spot_img

PAS tolak dakwaan keluar PN kerana tidak hadir PAT Bersatu

spot_img

KUALA LUMPUR, 13 Mac — Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man hari ini menolak dakwaan kononnya PAS keluar daripada gabungan pembangkang iaitu Perikatan Nasional (PN).

Dalam jawapan ringkas apabila wartawan bertemu dengannya., timbalan presiden parti Islam itu berkata tidak ada perbincangan sedemikian dalam PAS.

Khabar angin itu timbul semula semalam selepas tiada seorang pun pemimpin tertinggi PAS hadir mesyuarat agung tahunan (AGM) Parti Pribumi Bersatu Malaysia semalam.

- Advertisement -

Tuan Ibrahim berkata ketidakhadiran mereka disebabkan pertembungan tarikh, memandangkan PAS juga mempunyai beberapa acara pada hujung minggu dan sudah memaklumkan kepada Bersatu. Beliau berkata ianya kebetulan kerana beberapa bahagian PAS juga mempunyai mesyuarat agung tahunan, jadi banyak pimpinan berada di bahagian untuk merasmikan mesyuarat mereka.

“Malah saya sendiri, saya berada di lima bahagian, saya telah menyemak dengan rakan sekerja saya, mereka juga melakukan perkara yang sama,” katanya kepada wartawan.

Semalam, perwakilan Bersatu dari seluruh negara menghadiri perhimpunan tertunda parti itu untuk menunjukkan solidariti dengan presiden mereka Tan Sri Muhyiddin Yassin selepas beliau didakwa di mahkamah atas tuduhan pengubahan wang haram dan rasuah pada minggu lepas.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img