spot_img
spot_img

Sarawak mahu wakil dalam Lembaga Pengarah LHDN

spot_img

KUCHING: Salah seorang wakil kerajaan dalam Lembaga Pengarah Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) perlu mengundur diri bagi memberi laluan kepada wakil Sarawak dan akan dilantik semula menjadi Lembaga Pengarah sebaik sahaja menjadi Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDN) Akta 1995 diluluskan dalam Parlimen.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Fadillah Yusof berkata, LHDN mempunyai komposisi tiga wakil kerajaan dan bukan kerajaan yang mempunyai kepakaran dalam bidang kewangan dan cukai.

- Advertisement -

“Sepatutnya Rang Undang-undang perlu dibentangkan bagi meminda Akta Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDN) 1995 di Parlimen pada penggal ini.

“Bagaimanapun, dalam Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal Perjanjian Malaysia 1963 (MA63) semalam, Perdana Menteri Dato Seri Anwar Ibrahim telah memutuskan untuk melantik Setiausaha Kewangan Sarawak (Dato Sri Dr Wan Lizozman Wan Omar) ke dalam Lembaga Pengarah LHDN,” jelasnya.

Ujar Fadillah lagi ini bermakna salah seorang ahli Lembaga yang mewakili Kementerian Kewangan (MOF) perlu meletakkan jawatan dan kita akan melantik semula wakil MOF ke dalam Lembaga Pengarah selepas Akta LHDN dibentangkan dan diluluskan di Parlimen kelak.

- Advertisement -

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan kepada golongan memerlukan Sungai Tengah Matang sempena Sambutan Tahun Baru Cina (CNY) di Dewan Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) di Jalan SungaiTengah di sini hari ini.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img