spot_img
spot_img

Hadi Awang makan gaji buta

spot_img

IPOH, 9 Nov — Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Datuk Seri Anwar Ibrahim membidas Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang mengenai pelantikannya sebelum ini sebagai utusan khas ke Timur Tengah dalam kerajaan, yang disifatkannya sebagai pembaziran atau istilah orang Melayu, ‘makan gaji buta’.

Anwar yang juga presiden PKR berkata, pemimpin parti Islam itu tidak mempunyai prinsip walaupun berdakwah tentang Islam dan mendakwa memperjuangkan hak Melayu.

“Dia adalah utusan khas dengan gaji RM60,000 sebulan, tetapi dia tidak menghadiri mesyuarat Parlimen dan tidak rasa bersalah,” katanya merujuk kepada Abdul Hadi dihadapan veteran Angkatan Tentera Malaysia (ATM) di Meru di sini.

- Advertisement -

Anwar juga berkata apabila beliau membawa isu itu beliau dilabel sebagai anti-ulama atau golongan paderi Islam sebaliknya.

“Saya tidak mengkritik keseluruhan parti, tetapi yang mengutuk keseluruhan parti sebelum ini ialah Tan Sri Muhyiddin Yassin,” katanya merujuk kepada presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia itu.

Anwar membidas pengerusi Perikatan Nasional (PN) itu kerana bekerjasama dengan PAS walaupun telah menuduh parti Islam itu sebagai ‘parti ajaran sesat’.

- Advertisement -

PAS dan Bersatu kini berganding bahu di dalam PRU15.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img