spot_img
spot_img

Tiada mekanisme boleh pastikan Peranti Siswa tidak dijual penerima – Annuar Musa

spot_img

KUALA SELANGOR : Tiada mekanisme boleh memastikan penerima Peranti Siswa tidak akan dijual pada masa hadapan.

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Tan Sri Annuar Musa berkata kementerian akan terus memantau pelajar di institusi pengajian tinggi (IPT).

“Pelajar itu masih muda, mungkin agak nakal tetapi kami telah menasihatkan mereka supaya tidak menjual peranti itu,” katanya.

- Advertisement -

Mengenai laporan media mengenai pelajar menjual peranti itu, Annuar berkata hanya terdapat 14 kes seumpama itu dan ada yang membatalkan penjualan selepas dinasihatkan tidak berbuat demikian.

“Tiada laporan baharu peranti siswa dijual,” katanya kepada pemberita di Pusat Ekonomi Digital Keluarga Malaysia di Felda Bukit Cerakah, di sini.

Annuar menambah tiada laporan mengenai peranti itu rosak dan peranti terbaharu itu adalah yang terbaik di pasaran dan berkualiti.

- Advertisement -

Ketika ditanya sama ada peranti yang akan diberikan kepada pelajar seperti yang disebut dalam manifesto Barisan Nasional (BN) untuk Pilihan Raya Umum (PRU15) akan datang mungkin juga dijual, Annuar berkata hanya kesedaran diri boleh membantu menghentikan masalah itu daripada berulang.

“Orang ramai perlu memahami peranti ini adalah hasil dana awam, oleh itu mereka mesti menghargai dan menjaganya, jika mereka tidak memerlukan peranti itu, jangan memohon dan jika mereka benar-benar memerlukan peranti ini, pelajar dialu-alukan. untuk memohonnya,” katanya.

Mengenai perkara lain, Annuar berkata satu-satunya cara untuk memastikan kemenangan BN ialah anggotanya mengetepikan perbezaan mereka dan menumpukan perhatian untuk membawa parti itu mencapai kejayaan.

“Jika saya boleh memetik Shakespeare, “Bukan kerana saya kurang mencintai Caesar, tetapi saya lebih mencintai Rom.” atau saya tidak sayang kerjaya saya sebagai ahli parlimen, tetapi saya lebih sayangkan UMNO,” katanya.

Annuar berkata apa sahaja keputusan BN mesti diterima demi parti dan bukannya sebarang agenda individu.

Bekas anggota Parlimen Ketereh itu juga berkata beliau menyokong penuh calon BN untuk Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri.

“Ismail Sabri mengambil alih kerajaan ketika keadaan huru-hara dan beliau berjaya menenangkan keadaan dan mentadbir kerajaan dengan baik, saya percaya beliau adalah calon terbaik untuk Perdana Menteri akan datang,” katanya.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img