spot_img
spot_img

GHL penyedia pembayaran online tempatan kerjasama dengan Alipay+

spot_img

KUALA LUMPUR (7 Nov): GHL Systems Bhd bekerjasama dengan pembayaran digital rentas sempadan global dan penyelesaian pemasaran Alipay+ bagi membolehkan pelancong asing yang melawat Malaysia membayar menggunakan e-wallet mudah alih domestik mereka di lebih 40,000 kedai runcit.

Dalam satu kenyataan pada Isnin (7 Nov), GHL berkata Alipay+ direka untuk membolehkan perniagaan, terutamanya perniagaan kecil dan sederhana, menerima pelbagai kaedah pembayaran mudah alih dari pelbagai negara dan wilayah, dan memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada pengguna global melalui teknikal yang mudah. penyesuaian.

Ketua Pegawai Eksekutif GHL Malaysia Kevin Lee berkata, kerjasama terbaharu dengan Alipay+ akan mengukuhkan lagi matlamat bersama GHL untuk meningkatkan pengalaman pelanggan dengan menyediakan kemudahan dalam perjalanan pembayaran mereka, serta membantu peniaga mereka, terutamanya perusahaan kecil dan sederhana (PKS), meningkat peluang perniagaan apabila Malaysia membuka semula sempadannya.

- Advertisement -

“Kami berharap dapat bekerjasama rapat dengan Alipay+ untuk terus berkembang dan menawarkan kaedah pembayaran paling komprehensif kepada semua pedagang kami di seluruh rantau ini,” kata Lee.

Sementara itu, ketua pegawai pemasaran dan digital Loob Holding Sdn Bhd Ng Yau Chuan berkata Tealive adalah antara pengguna terawal pembayaran e-dompet yang mudah sebelum wabak.

“Integrasi dengan Alipay+ ialah satu lagi usaha utama untuk Tealive untuk ‘mencapai kejayaan’ dan memberikan kemudahan yang lebih besar kepada pelanggan kami,” kata Ng.

- Advertisement -

Mengulas mengenai perkongsian itu, pengurus besar Ant Group untuk perkongsian merchant global, Asia Selatan dan Asia Tenggara, Cherry Huang berkata wabak Covid19 telah mempercepatkan penerimaan dan keutamaan terhadap pembayaran digital dalam kalangan pengguna, lebih-lebih lagi dalam membangunkan negara Asia Tenggara yang terkenal dan lebih selesa dengan urusniaga tunai.

“Melalui bekerjasama dengan rakan kongsi tempatan seperti GHL, kami komited untuk membantu peniaga tempatan mendigitalkan lagi fungsi pembayaran mereka dan untuk mencapai kecekapan operasi yang lebih baik dan penglibatan pelanggan dengan penyelesaian digital seperti Alipay+, pada masa yang sama, mewujudkan pengalaman pembayaran yang lebih lancar untuk pengguna mudah alih yang baru muncul,” kata Huang.

GHL berkata sehingga Oktober 2022, ia telah mengintegrasikan penyelesaian Alipay+ kepada lebih 40,000 merchant di Malaysia.

Ia berkata pengguna dompet mudah alih rakan kongsi Alipay+ boleh melihat papan tanda Alipay+ di semua peniaga GHL termasuk Billion, Econsave, Eraman, Family Mart, Lotus’s, Mr DIY, MyNews, Village Grocer, Orange Convenient Store, Tealive dan TF Value, dan imbasan untuk membayar dengan dompet mudah alih di rumah mereka.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img