spot_img
spot_img

Bulan Menabung Simpanan SSPN 2022 dilancarkan

spot_img

KUALA LUMPUR: Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), sebuah agensi di bawah Kementerian Pengajian Tinggi (KPT), komited untuk menyebarkan keistimewaan dan faedah Skim Simpanan Pendidikan Nasional (Simpan SSPN) dengan melancarkan ‘Bulan Menabung yang kelima. Kempen Simpan SSPN (BMS) 2022’ bermula semalam.

Menteri Pendidikan Tinggi Datuk Seri Dr Noraini Ahmad (pix) berkata kempen itu bertujuan mempromosi budaya menabung dalam kalangan ahli Keluarga Malaysia (Keluarga Malaysia) dan ia diadakan sempena Hari Menabung Sedunia yang disambut pada 31 Okt setiap tahun.

Beliau berkata BMS 2022 selama tiga hari yang diadakan di pelbagai lokasi di seluruh negara bertujuan untuk meningkatkan tahap celik kewangan dalam kalangan masyarakat dengan menabung melalui Simpan SSPN Prime dan Simpan SSPN Plus.

- Advertisement -

“Antara keistimewaan yang ditawarkan kepada pendeposit ialah pengecualian taksiran cukai pendapatan sehingga RM8,000 setahun, dividen kompetitif, geran padanan sehingga RM10,000 setiap seorang untuk keluarga yang layak, skim yang patuh syariah dan dijamin kerajaan, “ katanya ketika berucap pada majlis pelancaran BMS 2022 di sini hari ini.

Beliau berkata BMS 2022 turut menawarkan hadiah wang tunai berjumlah hampir RM50,000 untuk 25 pemenang di peringkat kebangsaan serta hadiah menarik untuk 84 pemenang di peringkat negeri.

Noraini berkata setakat 31 Ogos, Simpan SSPN mencatatkan jumlah deposit RM12.81 bilion dengan jumlah 5.5 juta akaun.

- Advertisement -

Melalui program BMS 2022, beliau menyasarkan sejumlah RM150 juta deposit Simpan SSPN, tambahnya.

Pada majlis itu, Noraini menyerahkan hadiah kepada Lee Yung Chok, 34, dan Nurul Huda Wahab, 39, yang merupakan pemenang ‘Cabutan WOW! Cabutan bertuah 25 Tahun PTPTN dengan setiap seorang daripada mereka membawa pulang hadiah wang tunai RM2,525.

Nurul Huda, dari Gombak, yang membuat deposit untuk dua anaknya berkata, dia mengambil peluang dan tidak menyangka akan menang.

“Apabila saya melihat iklan mengenai peraduan ini (Cabutan WOW! 25 Tahun PTPTN), saya mula berminat untuk mencubanya,” katanya lagi.

 

Foto : TheSunDaily

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img