spot_img
spot_img

Ronaldo minta dilepaskan

spot_img

Bintang bola sepak Cristiano Ronaldo memberitahu kelab Liga Perdana Inggerisnya, Manchester United, dia mahukan perpindahan, lapor beberapa sumner sukan semalam, di mana dia akan menamatkan tempoh keduanya bersama kelab itu selepas hanya satu musim.

Ronaldo yang berusia 37 tahun meminta supaya Manchester United bersetuju dengan perpindahan sekiranya mereka menerima tawaran yang munasabah, lapor akhbar Times.

Bagaimanapun, The Athletic pula melaporkan Manchester United tidak bercadang untuk melepaskan Ronaldo, dan sumber memberitahu ESPN pada hari Isnin lalu bahawa Ronaldo juga tidak bersedia untuk meninggalkan kelab yang telah menaikkan namanya di persada bolasepak dunia itu.

- Advertisement -

Apa pun, desas-desus ini akan menjadi perpecahan antara dua jenama terbesar dalam bola sepak: Manchester United ialah kelab bola sepak ketiga paling berharga di dunia dan francais Liga Perdana Inggeris yang paling berharga, bernilai $4.6 bilion mengikut pengiraan Forbes, manakala Ronaldo adalah ahli sukan yang ketiga berpendapatan tertinggi di dunia dengan pendapatan $115 juta tahun lepas, mengikut Forbes, dibelakang Lionel Messi dalam kalangan pemain bola sepak.

Permintaan Ronaldo yang dilaporkan menandakan langkah terbaharu menggambarkan perasaan yang tidak gembira dengan kelab yang banyak dihabiskan dalam karier awalnya sebelum menyertai semula pada Ogos tahun lalu. Manchester United menduduki tempat keenam dalam Liga Perdana Inggeris musim lalu, gagal layak ke Liga Juara-Juara. Musim yang mengecewakan kelab itu,  di mana telah mendorong Ronaldo untuk mendapatkan perpindahan, lapor Athletic. Pemenang Ballon d’Or lima kali, Ronaldo dianggap antara pemain terhebat sepanjang zaman. Ronaldo telah mempunyai pengikut yang ramai di luar padang, dan 462 juta pengikut di Instagramnya, adalah yang paling ramai di dunia. Pada 2020, Ronaldo menjadi pemain bola sepak pertama yang melebihi $1 bilion dalam pendapatan kerjaya, menurut Forbes.

Di manakah kesudahan Ronaldo jika dia meninggalkan Manchester United. Pemilik utama baharu Chelsea FC, jutawan Amerika Todd Boehly, bertemu dengan ejen Ronaldo, Jorge Mendes untuk membincangkan potensi perpindahan untuk bintang itu, lapor Athletic minggu lalu.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img