spot_img
spot_img

Superstar Terminator bercerai di usia 74

spot_img

LOS ANGELES, 30 Dis — Arnold Schwarzenegger dan Maria Shriver secara rasmi telah bercerai, selepas lebih 10 tahun proses prosiding perceraian bermula.

Dokumen mahkamah yang difailkan pada hari Selasa lalu menunjukkan bahawa penyelesaian muktamad telah dicapai antara bintang Terminator itu dan wartawan AS, secara rasmi menamatkan perkahwinan mereka selama 35 tahun.

Syarat-syarat penyelesaian perceraian tidak didedahkan kepada umum.

- Advertisement -

Shriver, anak saudara kepada Presiden AS John F. Kennedy yang dibunuh, memfailkan perceraian pada 2011 selepas Schwarzenegger menamatkan tempohnya sebagai Gabenor California dan pelakon itu mengaku mempunyai anak dengan pembantu rumah pasangan itu kira-kira 14 tahun sebelum ini.

Schwarzenegger dan Shriver berkahwin pada tahun 1986 dan mempunyai empat anak bersama.

Arnold Schwarzenegger dilahirkan pada 30 Julai 1947, berhampiran Graz, Austria. Beliau menjadi terkenal sebagai ahli bina badan terkemuka dunia, melancarkan kerjaya yang telah menjadikannya bintang Hollywood gergasi melalui filem seperti Conan the Barbarian, The Terminator dan Total Recall.

- Advertisement -

Beliau juga berasal dari keluarga yang sangat miskin. Arnold pernah berkata, kemuncak zaman kanak-kanaknya ialah apabila keluarganya mampu membeli peti sejuk. Hari ini, beliau bernilai $400 juta.

 

foto : just richest

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img