spot_img
spot_img

Bekas pengacara radio Hitz Fm meninggal

15 Dis – Bekas penyampai radio yang pertama di rangkaian Hitz FM, dan yang terakhir menjadi penyampai sukan terkenal di BFM, Ross Yusof telah meninggal dunia baru-baru ini.

Penyampai yang dikenali peminat sebagai RedRoss, meninggal dunia di rumah dan ditemui oleh anaknya Kino yang berusia 17 tahun, dan dikhabarkan rebah akibat serangan jantung.

Ross memulakan kerjaya radionya di Rangkaian Radio AMP Astro pada tahun 1997 sebagai penyampai Hitz dan Mix FM. Peminat tegar Manchester United itu kemudiannya bekerja secara bebas sebagai pengulas bola sepak di kedua-dua radio dan televisyen sebelum menyertai BFM pada 2009 sebagai pengulas perlawanan sukan.

- Advertisement -

BFM melalui Twitter mereka menyatakan kesedihan atas kehilangan itu, menulis, “Dengan kesedihan yang tidak terkira kami mengucapkan selamat tinggal kepada rakan dan rakan sekerja kami yang dikasihi. Kami akan merindui suaranya. Kami akan merindui kecerdasannya. Tetapi yang paling penting, kami akan merindui kemesraan dan persahabatannya yang kekal. Rehatlah dengan tenang, Ross Yusof. Hari Isnin dan Jumaat kita tidak akan pernah sama.”

Antara lain yang mengucapkan tanda sedih, termasuk penyiar Australia Jason Dasey, menulis di media sosial, “Hancur hati mendengar kematian mengejut Ross Yusof, salah seorang penyiar paling berbakat dan serba boleh di Asia Tenggara. Setelah bertemu pada Piala Dunia 2006, kami bekerja bersama selama hampir sedekad di [Stadium Astro] dan projek lain, termasuk wawancara BFM Radio pada 2019.”

 

- Advertisement -

foto : FMT

comments

Terkini

spot_img
spot_img