spot_img
spot_img

Kedah terus promosi pelancongan walaupun PKP

spot_img

ALOR SETAR (24 Jan): Pelancongan Kedah akan terus meningkatkan usaha promosi pelancongan, terutama di media sosial, walaupun negeri ini berada di bawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Pengurus Pelancongan Kedah Nor Azlan Fitri Abdul Razak mengatakan usaha berterusan diperlukan untuk memastikan bahawa sektor pelancongan di negeri ini, yang dilanda penurunan kedatangan pelancong kerana Covid-19, dapat terus bertahan.

“Melalui promosi berterusan ini, pelancong dapat merancang dan menyenaraikan tempat-tempat yang ingin mereka kunjungi selepas PKP berakhir.

- Advertisement -

“Menurut data kami, jumlah pelancong domestik ke 12 daerah di negeri ini, terutama Baling dan Yan, meningkat sangat banyak setiap kali perjalanan rentas negeri dan daerah dibenarkan, kerana ada banyak tempat menarik di sana,” katanya kepada Bernama hari ini.

Beliau mengatakan bahawa sejak wabak Covid-19 dan perlaksanaan PKP pada bulan Mac tahun lalu, banyak pengusaha pelancongan di negeri ini terpaksa ditutup kerana mereka tidak mampu mempertahankan perniagaan mereka kerana masalah kewangan.

“Ini tidak dapat dielakkan, tapi saya harap semua pengusaha pelancongan di Kedah dapat bertahan dan beroperasi semula setelah wabak itu berakhir,” katanya.

- Advertisement -

Katanya, Pelancongan Kedah, kerajaan negeri dan agensi lain, termasuk Kementerian Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan, akan membantu menghidupkan kembali aktiviti pelancongan di Kedah dan negara.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img