spot_img
spot_img

AS sokong $1.9b untuk tukar teknologi Huawei China

spot_img

WASHINGTON (20 Dis): Penggubal dasar dan undang-undang AS akan menyokong $ 1.9 bilion untuk membiayai program membuang peralatan rangkaian telekomunikasi yang dikatakan oleh kerajaan AS menimbulkan risiko keselamatan negara sebagai sebahagian daripada pakej bantuan COVID-19 bernilai $ 900 bilion, dua sumber memberi penerangan mengenai perkara tersebut Ahad semalam.

Penggubal undang-undang juga akan mendapat $ 3.2 bilion untuk faedah jalur lebar kecemasan untuk rakyat Amerika berpendapatan rendah, kata pembantu kanan kongres setelah Reuters pertama kali melaporkan perbelanjaan jalur lebar yang dirancang.

RUU pelepasan COVID-19 melabur $ 7 bilion untuk meningkatkan akses ke jalur lebar, kata Speaker Dewan Nancy Pelosi dan pemimpin parti Demokratik Senat Chuck Schumer dalam satu kenyataan, sambil menambah bahawa program rakyat berpendapatan rendah akan “membantu berjuta-juta pelajar, keluarga dan pekerja yang menganggur untuk mendapatkan jalur lebar mereka semasa wabak. ”

- Advertisement -

Suruhanjaya Komunikasi Persekutuan mengatakan pada bulan Jun secara rasmi telah menetapkan Huawei Technologies Co dan ZTE Corp China sebagai ancaman, sebuah deklarasi yang melarang syarikat A.S. daripada memanfaatkan dana kerajaan $ 8.3 bilion untuk membeli peralatan dari syarikat-syarikat tersebut.

Awal bulan ini, FCC memuktamadkan peraturan yang mewajibkan syarikat penerbangan dengan peralatan ZTE atau Huawei untuk “mengeluarkan dan mengganti” peralatan tersebut tetapi sedang menunggu dana dari Kongres.

Huawei mengatakan pada awal bulan ini bahawa dia kecewa dengan keputusan FCC “untuk memaksa penghapusan produk kami dari rangkaian telekomunikasi. Jangkauan ini menjadikan warga A.S. berisiko di kawasan luar bandar yang sebahagian besarnya tidak mendapat kemudahan – semasa pandemik – ketika komunikasi sangat penting.

- Advertisement -

RUU itu “menetapkan program faedah jalur lebar kecemasan sementara di FCC untuk membantu rakyat Amerika berpendapatan rendah, termasuk mereka yang terkesan secara ekonomi oleh wabak COVID-19, berhubung atau tetap terhubung dengan jalur lebar,” menurut fakta yang dilihat oleh Reuters.

Sumber itu juga mengatakan bahawa program itu akan memberikan subsidi bulanan $ 50 kepada isi rumah yang memenuhi syarat “untuk membantu mereka memperoleh perkhidmatan jalur lebar dan peranti yang bersambung dengan internet.”

RUU itu juga memperluas kelayakan untuk program penggantian pembayaran balik kepada penyedia komunikasi dengan 10 juta pelanggan, tetapi mengutamakan penggantian untuk penyedia dengan 2 juta pelanggan atau kurang, kata sumber itu.

Rang undang-undang itu akan merangkumi $ 285 juta untuk menghubungkan komuniti minoriti dan akan menubuhkan Pejabat Inisiatif Jalur Lebar Minoriti di Pentadbiran Telekomunikasi dan Maklumat Nasional (NTIA).

Ia juga akan menawarkan dana untuk “menyokong institusi pendidikan yang memenuhi kehendak masyarakat minoriti, termasuk ketika mereka bekerjasama dengan perniagaan milik kaum minoriti, untuk mengembangkan kapasiti dan penggunaan jalur lebar di sekolah dan pada masyarakat setempat,” demikian sumber fakta yang dilihat oleh Reuters.

Ini juga merangkumi sekitar $ 250 juta untuk sokongan FCC tambahan untuk telehealth dan $ 1 bilion untuk program pemberian sambungan jalur lebar suku NTIA.

Terdapat program pemberian NTIA $ 300 juta yang berasingan untuk mempromosikan pengembangan jalur lebar kepada orang Amerika yang tidak terdedah dengan teknologi, terutama di kawasan luar bandar, dan $ 65 Juta untuk rancangan jalur lebar yang lebih baik.

Itu membiayai sepenuhnya pengembangan FCC dalam rancangannya bagi persediaan jalur lebar baru yang lebih tepat untuk membantu agensi mensasarkan dana kerajaan dengan lebih baik untuk penggunaan jalur lebar.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img