spot_img
spot_img

Foodpanda hantar barang runcit kurang dari 30 minit

spot_img

KUALA LUMPUR (27 Nov): Foodpanda yang menyediakan platform penghantaran, melalui Shops perkhidmatan penghantaran atas permintaan, menawarkan barang keperluan harian dan perkhidmatan penghantaran barang runcit dari lebih dari 3,500 vendor di seluruh negara dengan waktu penghantaran di bawah 30 minit.

Dalam satu kenyataan semalam, foodpanda mengatakan beberapa vendor paling popular di Shops termasuk Tesco, 7-Eleven, FamillyMart, Marks & Spencer, Lulu Hypermarket, Watsons, Shell Select dan Petron.

Pengarah Urusan foodpanda Malaysia Sayantan Das berkata kelajuan dan kemudahan menjadi lebih penting daripada sebelumnya.

- Advertisement -

“Kami yakin bahawa pengalaman membeli-belah atas permintaan dapat mengurangkan waktu menunggu, menambah pengalaman baru menggunakan e-dagang dan mengelak ke kedai runcit konvensional,” katanya.

Das mengatakan foodpanda juga menyediakan landasan pelancaran bagi perusahaan kecil dan sederhana (PKS) untuk memindahkan perniagaan mereka secara dalam talian melalui aplikasinya, sambil menambah bahawa kedai atau perniagaan yang besar dan sangat berpengaruh telah mendapat banyak manfaat dari ini.

“Kita bernasib baik kerana kita dapat membantu pemilik perniagaan tempatan dan pekerja mereka.

- Advertisement -

“Pandemi Covid-19 telah menutup banyak kedai fizikal di seluruh dunia, yang tidak dapat dengan mudah memindahkan perniagaan mereka dalam talian. Kami berharap dengan menyediakan alat dan panduan di platform kami, kami dapat membantu banyak PKS untuk terus berniaga, ”katanya.

Katanya, PKS yang popular di Shops termasuk Hup Soon Food, Pasaraya Borong Matahari, Choice Shop Melaka, Agro Fresh Bites Subang, Pasaraya Sing Long Pasir Gudang dan Nadia Fruits Bangsar.

Das menekankan bahawa foodpanda baru-baru ini bekerjasama dengan Tesco on Shops untuk memperkukuhkan penawarannya dengan sehingga 3,000 item tambahan, mulai dari produk segar hingga bahan makanan dan sebagainya.

“Kerjasama dengan Tesco memberi pelanggan kami lebih banyak pilihan dan peningkatan akses kepada mereka kerana ini menambah 62 kedai di seluruh negara,” katanya.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img