spot_img
spot_img

Foodpanda hantar barang Tesco

spot_img

KUALA LUMPUR, 10 Nov – Tesco Stores (M) Sdn Bhd bekerjasama dengan pembekal perkhidmatan Foodpanda Malaysia untuk menyampaikan produk dan bahan makanan segar.

Melalui perkongsian ini, pelanggan dapat memesan hingga 3,000 barang dari pasaraya Tesco dan menghantar dalam masa 40 minit.

Dalam satu kenyataan, Tesco Malaysia mengatakan langkah itu diharapkan dapat memperkukuhkan lagi kehadiran dalam taliannya melalui platform membeli-belah onlinenya sendiri, iaitu Tesco Online.

- Advertisement -

“Tiada siapa yang berusaha lebih keras demi pelanggan dari kami, di Tesco. Selama bertahun-tahun kami berusaha untuk membawa akses kepada pelanggan melalui rangkaian 62 pasaraya kami di seluruh negara, serta nilai dan pelbagai pilihan melalui rangkaian barang-barang Jenama Tesco Own yang umumnya lebih murah daripada jenama nasional, ”kata pengarah produk Kenneth Chuah.

“Dengan pandemik Covid-19, pelanggan mulai mengubah cara mereka berbelanja. Ramai yang mencari pilihan di mana mereka merasa selamat untuk membeli barang keperluan mereka. Kerjasama dengan Foodpanda ini bukan hanya akan memudahkan pelanggan setia Tesco, tetapi juga membantu pelanggan untuk tidak keluar demi keselamatan dan keselesaan mereka untuk membeli-belah di rumah, ”tambahnya.

Pengarah Urusan Foodpanda Malaysia Sayantan Das berkata, perdagangan cepat (atau q-commerce) adalah e-dagang generasi seterusnya di mana ia menyediakan penghantaran yang sangat cepat, dengan masa penghantaran secepat 40 minit pesanan dari kedai yang ada dalam gabungan.

- Advertisement -

“Kita sekarang telah memasuki era perdagangan cepat, seiring dengan perubahan dalam gaya hidup dan pilihan pengguna di seluruh dunia. Kepantasan dan kemudahan menjadi lebih penting daripada sebelumnya, ”katanya.

Dia menambah bahawa gabungan dengan Tesco membolehkan mereka mengembangkan perkhidmatan mereka bersama-sama untuk pelanggannya dan menawarkan kemudahan untuk keperluan mereka yang terkini.

“Terutama sekali kerana keperluan untuk tinggal di rumah, kami sangat gembira dapat bekerjasama dengan rakan kongsi seperti Tesco untuk dapat memberikan pelanggan kemudahan pesanan dengan cepat dan mudah di seluruh Malaysia.”

Pelanggan di Lembah Klang dapat menggunakan platform Foodpanda untuk membuat pesanan dari Tesco Paradigm Mall, Kepong, Extra Cheras, Extra Puchong, Bandar Puteri Bangi, Kajang, Bukit Puchong, Shah Alam, Wangsa Walk, Setia Alam dan Selayang.

Bagi pelanggan dari Melaka, pelanggan akan dapat membuat pesanan melalui Foodpanda dari Tesco Peringgit Melaka dan Melaka Cheng; Negri Sembilan (Tesco Extra Seremban Jaya), Perak (Tesco Ipoh dan Stesen 18); Pulau Pinang (Tesco Penang dan Bukit Mertajam) dan Johor (Tesco Extra Tebrau City).

Untuk kawasan lain di Malaysia, Tesco akan mengembangkan perkhidmatannya pada akhir tahun.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img