spot_img
spot_img

Untuk kestabilan politik negara – PN

spot_img

TANJUNG MALIM (23 Ogos): Perikatan Nasional (PN) mengalu-alukan penyertaan parti-parti politik lain untuk menjadi sebahagian daripada gabungan itu untuk memastikan bahawa pemerintahan semasa lebih stabil.

Ketua Penerangan PN, Datuk Seri Mohamad Azmin Ali yang secara rasmi mengumumkan semalam bahawa dia akan bergabung dengan Bersatu, mengatakan kestabilan kerajaan sangat penting untuk menjamin integriti ekonomi dan kesejahteraan rakyat.

Mohamed Azmin, yang juga Menteri Kanan dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, berkata setakat ini terdapat lima parti yang berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan (RoS) dalam gabungan PN termasuk Bersatu dan PAS, tetapi tidak menyebut tiga parti lain.

- Advertisement -

“Terdapat lima parti secara keseluruhan termasuk parti komponen dari Barisan Nasional (BN) … dan bukan gabungan BN secara keseluruhan,” katanya pada sidang media selepas melawat pusat media pilihan raya kecil kawasani Slim di bandar Slim River di sini , hari ini.

Hadir sama Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu dan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Saifuddin Abdullah.

Pada 19 Ogos, Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan menjelaskan bahawa parti itu akan bergabung dengan PN bersama Bersatu.

- Advertisement -

Sementara itu, Mohamed Azmin mengatakan, kerajaan PN telah berjaya menyelesaikan banyak krisis, dan rakyat sedar akan hakikat bahawa pentadbiran Muhyiddin adalah yang terbaik dalam menangani pelbagai isu sama ada berkaitan dengan ekonomi, politik dan kesihatan.

Sebelumnya, ketika berucap pada majlis Amanah Ikhtiar Malaysia di sini, Mohamed Azmin, yang juga anggota Parlimen Gombak, meminta para pengundi di Slim River untuk tidak membuang masa dengan memilih calon Bebas pada hari pengundian, pada 29 Ogos.

Pilihan raya kecil Slim akan menyaksikan pertarungan tiga penjuru antara calon Barisan Nasional Mohd Zaidi Aziz dan dua calon Bebas, iaitu bekas guru, S. Santharasekaran dan peguam Amir Khusyairi Mohamad Tanusi, yang mewakili Parti Pejuang Tanah Air yang belum didaftarkan. (Pejuang).

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img