Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

Bersatu perlu akui, ada masalah dalaman parti

spot_img

Kuala Lumpur 28 Januari : Sudah enam ahli parlimen dari Bersatu memberikan sokongan kepada Kerajaan Perpaduan yang dipimpin Datuk Seri Anwar Ibrahim. Dikatakan lagi 10 ahli parlimen Bersatu akan menyatakan sokongan yang sama selepas lantikan Yang Dipertuan Agong yang baharu dalam masa terdekat ini.

Lagi 10 Ahli Parlimen Bersatu sokong PM sebelum sidang parlimen

Ahli majlis pimpinan tertinggi (MPT) Datuk Wan Saiful Wan Jan, secara telus mengakui bahawa Bersatu sedang menghadapi cabaran dalaman. Buktinya ialah enam ahli parlimennya telah menyokong kerajaan.

- Advertisement -

Wan Saiful meminta semua kepimpinan untuk bermuhasabah dan jangan menafikan akan cabaran itu. “Kenapa di bawah kepimpinan yang disokong sebulat suara (semasa Perhimpunan Agung) berlaku perkara begini ? (peralihan sokongan ahli parlimen).

Beliau juga memberi peringatan bahawa jika perkara ini tidak diselesaikan dengan bersungguh-sungguh, pastinya ia akan berterusan dan memberi kesan buruk kepada parti. Beliau ditemui selepas forum pembangunan ekonomi Bumiputera anjuran NGO naungannya.

Beliau menambah, kepimpinan parti perlu lebih telus dan tegas. Ahli akar umbi malah rakyat sedang menilai ketegasan parti dalam mendisiplinkan ahli parlimen yang berpaling tadah di mana hingga kini Bersatu hanya mengambil tindakan ringan seperti menggantung keahlian mereka sahaja.

- Advertisement -

Sehingga kini enam Ahli Parlimen Bersatu beralih sokongan iaitu Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal (Bukit Gantang), Iskandar Dzulkarnain Abdul Khalid (Kuala Kangsar), Suhaili Abdul Rahman (Labuan), Azizi Abu Naim (Gua Musang), Zahari Kechik (Jeli), dan Zulkafperi Hanapi (Tanjong Karang).

“Yang menukar sokongan semuanya daripada Bersatu (ahli parlimen) dan kita kena terima hakikat, ada masalah itu dan ia perlu diselesaikan”, tegas Wan Saiful sambil menyarankan sebagai sebuah parti yang baru, program pembinaan jati diri perlu dipernanyakkan kepada ahli dan pimpinan.

Apabila ditanya adakah wujud ‘kem Hamzah’ dan ‘kem Muhyiddin’, seperti kepimpinan Bersatu yang lain, beliau turut menafikannya.

Sementaa itu hari ini, berucap pada Konvensyen Kerajaan Perpaduan Perak, Perdana Menteri Datuk Seri Anwar yakin lebih ramai Ahli Parlimen pembangkang akan menyokong kerajaan kerana tidak yakin dengan parti mereka, susulan janji pertukaran kerajaan gagal.

 

 

 

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img