spot_img
spot_img

Blackberry pilih Cyberjaya

spot_img

KUALA LUMPUR (28 Okt): BlackBerry Ltd telah memilih Cyberjaya, Selangor sebagai ibu pejabat untuk operasi keselamatan sibernya di Asia-Pasifik (Apac), menurut kenyataan akhbar pad hari ini.

“Malaysia ialah pasaran yang penting secara strategik untuk BlackBerry, dan kami berbangga untuk menempatkan ibu pejabat Apac baharu kami di [Cyberjaya] sebagai sebahagian daripada rancangan pengembangan serantau kami,” kata naib presiden keselamatan siber BlackBerry untuk Apac, Tash Stamatelos.

Pengembangan ini susulan perkongsian penting BlackBerry dengan kerajaan Malaysia, yang diumumkan pada November 2023.

- Advertisement -

Sebagai sebahagian daripada perkongsian ini, BlackBerry bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) untuk menubuhkan Pusat Kecemerlangan Cybersecurity (CCOE), yang berfungsi sebagai tempat latihan bertaraf dunia untuk profesional keselamatan siber Malaysia.

“Ini bukan sahaja memberi manfaat kepada Malaysia, tetapi akan membolehkan rantau ini memanfaatkan penyelesaian keselamatan siber termaju yang ditawarkan oleh BlackBerry,” kata Menteri Komunikasi Malaysia Fahmi Fadzil.

Pejabat Cyberjaya yang baru ditubuhkan menempatkan pasukan yang pelbagai termasuk profesional daripada jualan, pemasaran, penyelidikan ancaman, sokongan teknikal, pentadbiran dan latihan keselamatan siber.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img