Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

KWAP labur RM250 juta pada rangkaian francais kopi

spot_img

KUALA LUMPUR, 10 Sept — Rantaian kopi tempatan yang mempunyai tempahan digital, ZUS Coffee memperoleh pelaburan sebanyak RM250 juta daripada konsortium yang terdiri daripada KV Asia Capital, Retirement Fund Inc (KWAP) dan Kapal Api Group.

Ernst & Young Malaysia bertindak sebagai penasihat penggabungan dan pengambilalihan untuk transaksi tersebut.

Dalam satu kenyataan hari ini, ZUS Coffee berkata perkongsian dan pelaburan baharu itu menandakan lembaran baharu dan berfungsi sebagai batu loncatan untuk pertumbuhan syarikat.

- Advertisement -

Jenama itu, yang mengendalikan 600 kedai, terus mengembangkan portfolionya di Malaysia.

“Memanfaatkan ekuiti jenamanya yang kukuh dan asas pelanggan setia, ZUS Coffee memberi tumpuan untuk menjadi jenama antarabangsa. Pada masa ini, ZUS Coffee mengendalikan 50 kedai di Filipina dan menyasarkan untuk menjadi peneraju pasaran di sana dalam tempoh tiga tahun akan datang.

“Pasaran baharu kini bermula Singapura dan Brunei akan menjadi dua pasaran seterusnya untuk ZUS Coffee, dengan pelancaran dirancang antara September dan akhir tahun ini,” kata syarikat itu.

- Advertisement -

ZUS Coffee juga terlibat secara aktif dengan bakal rakan kongsi dalam pasaran antarabangsa yang lain dan menjangka dapat menjangkau lebih ramai pelanggan merentasi geografi baharu pada tahun 2025.

Pengasas dan ketua pegawai eksekutifnya Ian Chua menyatakan keghairahan mengenai pelaburan dan perkongsian itu, sambil menyatakan bahawa syarikat itu tidak sabar untuk memperkukuh rancangan pengembangan antarabangsanya.

“Perkongsian ini bukan sahaja akan mengembangkan perniagaan kopi teras kami tetapi juga menyokong kemasukan kami ke dalam menegak baharu seperti barangan pengguna yang bergerak pantas (FMCG),” katanya.

Ketua Pegawai Pelaburan KWAP Hazman Hilmi Sallahuddin berkata dana persaraan itu berbangga untuk bekerjasama dengan KV Asia Capital (firma ekuiti persendirian bertumpu Asia Tenggara) dan Kumpulan Kapal Api untuk menyokong fasa pertumbuhan ZUS Coffee yang seterusnya.

“Secara tempatan, tumpuan kami adalah untuk membantu ZUS Coffee mengukuhkan kehadirannya melalui rangkaian kedai yang diperluas dan menyumbang kepada komuniti melalui penciptaan pekerjaan dan inisiatif tempatan.

“Di peringkat antarabangsa, kami teruja untuk membantu jenama itu dalam mengembangkan jejak globalnya, meningkatkan lagi ZUS Coffee dan Malaysia di persada dunia,” tambahnya.

 

Sumber — Bernama

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img