Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

Jangan tangguh projek penting untuk rakyat

spot_img

KOTA KINABALU: Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu projek pembangunan di sempadan Malaysia-Indonesia dilaksanakan segera.

Menurut Perdana Menteri, beliau tidak mahu projek-projek itu dengan peruntukan seba­nyak RM1 bilion, yang kebanyakannya melibatkan kepentingan rakyat, tertangguh seperti isu bekalan air di Universiti Malaysia Sabah (UMS).

Antara projek pembangunan dengan peruntukan RM1 bilion di sempadan ialah kemudahan Jabatan Imigresen, Jabatan Kastam Diraja Malaysia (PDRM) serta agensi keselamatan seperti Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

- Advertisement -

“Minggu lalu kita ada mesyuarat Majlis Keselamatan Negara (MKN), saya beritahu Majlis Keselamatan Negara (MKN), saya tidak mahu tangguh, saya umum hari ini, saya nak (projek) berjalan. Jangan tangguh macam kes air di UMS.

“Berilah pelbagai alasan, saya tak nak tahu. Sekiranya tak cukup wang beritahu kita, kalau sedikit kita boleh tambah, kalau banyak boleh minta Masidi (Menteri Kewangan Negeri).

“Kadang-kadang apabila kita umum, tiga bulan baru nak bermesyuarat, lima bulan baru nak panggil tender dan lapan bulan baru dapat tender.

- Advertisement -

“Apabila dapat tender, ada pula orang lain kacau, yang la­yak tak dapat kemudian tangguh lagi setahun…yang derita rakyat di bawah. Jalan berlubang rak­yat tanggung,” katanya berucap di Himpunan Perdana Rakyat Keadilan Sabah di sini, semalam.

Perdana Menteri sehubungan itu meminta kerjasama Kerajaan Negeri Sabah bagi memastikan projek pembangunan di sempadan Malaysia-Indonesia di negeri ini berjalan lancar.

Kelmarin, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Fadillah Yusof menyatakan, peruntukan RM1 bilion yang disediakan Kerajaan Persekutuan itu bagi melaksanakan kerja menaik taraf kompleks keluar masuk antara dua negara serta meningkatkan aspek keselamatan di sepanjang sempadan Sarawak dan Sabah dengan Kalimantan.

Menurut Fadillah, pembangunan infrastruktur di pintu masuk sempadan itu perlu dalam usaha Malaysia menjalin kerjasama lebih erat sekali gus merebut peluang daripada pembangunan Nusantara di Kalimantan, Indonesia.

 

 

Sumber – UTUSAN

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img