Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

PM : RM100juta peruntukan untuk sempadan semenanjung

spot_img

PUTRAJAYA, 30 Julai — Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengumumkan kerajaan meluluskan peruntukan tambahan RM100 juta untuk meningkatkan kemudahan keselamatan di sepanjang sempadan utara semenanjung.

Katanya, beliau akan bertemu Perdana Menteri Thailand Srettha Thavisin pada 3 Ogos untuk membincangkan isu sempadan dan merangsang kerjasama ekonomi di utara semenanjung dan selatan Thailand.

“Untuk kemudahan tambahan ini, saya bersetuju hari ini meluluskan RM100 juta untuk sempadan di Kelantan, Kedah, dan Perlis,” katanya ketika berucap pada majlis Bulan Keselamatan Negara 2024 di sini.

- Advertisement -

November lalu, Anwar bertemu Srettha di Thailand untuk membincangkan memajukan kerjasama bagi pembangunan kawasan sempadan antara Malaysia dan Thailand. Mesyuarat itu memberi tumpuan kepada mempercepatkan pembinaan projek ketersambungan utama di sempadan, bertujuan untuk memupuk aktiviti ekonomi dan meningkatkan kesejahteraan keseluruhan penduduk di rantau ini.

Antara projek ketersambungan yang dibincangkan ialah penjajaran jalan antara kemudahan Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ) baharu di Sadao dan Bukit Kayu Hitam. Di samping itu, perhatian akan diberikan kepada pembinaan jambatan kedua di Sungai Golok-Rantau Panjang sebagai sebahagian daripada usaha kerjasama untuk meningkatkan infrastruktur rentas sempadan.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img