Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

Kestabilan kerajaan penting untuk keputusan tidak popular tetapi ‘ubat’ untuk negara

spot_img

PETALING JAYA: Kestabilan pada kerajaan Malaysia sekarang memberi peluang kepada kerajaan untuk melaksanakan dasar yang sukar namun amat diperlukan untuk negara, kata Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Anwar berkata negara tidak akan berada dalam kedudukan yang lebih baik jika Putrajaya tidak mengambil langkah yang “tegas lagi rasional”.

“Kestabilan ini bukan untuk kita selesa, tidak. Kestabilan memberi kita peluang untuk melaksanakan pembaharuan institusi dan dasar yang tidak popular lagi penting untuk memastikan kejayaan negara.

- Advertisement -

“Tanpa mengambil langkah sukar ini, kita tidak boleh mencapai kejayaan. Walaupun ia rasional dari segi ekonomi, ia sukar dari segi politik,” katanya pada majlis makan malam anjuran Dewan Perniagaan dan Perindustrian Negara Malaysia di sini malam ini.
Anwar, yang juga menteri kewangan, berkata ini termasuk langkah seperti menaikkan tarif elektrik dan subsidi yang disasarkan, sambil menambah bahawa ini perlu “untuk menyelamatkan negara”.

Putrajaya telah memperuntukkan RM64 bilion untuk subsidi pada 2023 tetapi membelanjakan RM81 bilion, 26% lebih tinggi daripada unjuran, kerana kenaikan harga bahan api di tengah-tengah perang Ukraine-Rusia.

Pada Mei lalu, Anwar berkata Putrajaya akan menjimatkan kira-kira RM4 bilion setahun dengan subsidi diesel disasarkan, yang bermula pada 10 Jun.

- Advertisement -

Ini menyaksikan harga diesel kekal pada RM3.35 seliter di Semenanjung Malaysia, dengan harga dikekalkan pada RM2.15 seliter di Sabah, Sarawak dan Labuan.

Subsidi sedang diagihkan kepada mereka yang layak melalui inisiatif Budi Madani dan kad fleet di bawah sistem kawalan diesel bersubsidi.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img