Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

TPM : Semua rakyat berkorban untuk Sabah

spot_img

SANDAKAN: Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menggunakan dengan sebaiknya peluang di Konvensyen Barisan Nasional Sabah di sini untuk menangani sentimen anti-Malaya yang dilemparkan terhadap parti itu oleh pihak musuh politiknya ketika BN bersiap sedia untuk pilihan raya negeri akan datang.

Pengerusi Barisan Nasional itu berkata persepsi bahawa Umno menceroboh Sabah adalah meleset kerana rakyat Sabah sendiri menjemput parti itu ke negeri itu pada 1984.

“Pemimpin negeri yang mahukan Umno dan Barisan di bumi Sabah, bukan sebagai parti penjajah tetapi sebaliknya untuk membawa perpaduan dan kemajuan di Tanah Di Bawah Bayu,” kata presiden Umno itu.

- Advertisement -

“Kami mahu berkongsi kuasa kerana kami tidak mahu hanya semenanjung dan Sarawak sahaja yang aman tetapi perlu ada kestabilan politik di Sabah,” katanya.
Timbalan Perdana Menteri berkata adalah tidak benar bahawa Barisan Nasional hanya akan melaksanakan pemerintahan berpaksikan kuasa di semenanjung sahaja.

“Siapa yang mentadbir Sabah? Adakah orang semenanjung yang menjadi Ketua Menteri atau yang menjadi exco ?

“Hanya orang Sabah yang mentadbir Sabah, kerana Sabah adalah untuk orang Sabah, tiada campur tangan daripada parti dari semenanjung.

- Advertisement -

“Kita hanya berkongsi kuasa untuk memastikan Sabah menjadi negeri maju,” kata Ahmad Zahid.

Beliau juga berikrar untuk menyelesaikan masalah air dan elektrik di negeri itu dengan segera jika diberi mandat untuk mentadbir Sabah sekali lagi.

“Keazaman BN Umno Sabah adalah untuk menyelesaikan isu air dan elektrik dalam satu penggal, ini boleh dilakukan.

“Hanya BN yang boleh menyelesaikan perkara ini. Saya tidak mahu bercakap mengenai pihak atau individu lain mengenai perkara ini tetapi ini yang kita mahu lakukan,” katanya.

Ahmad Zahid berkata semua rakyat Malaysia melakukan usaha kolektif untuk mempertahankan Sabah.

“Semasa pencerobohan Lahad Datu 2013, bukan sahaja pasukan keselamatan dari Sabah malah rakan-rakan kita dari Perlis hingga Johor berkorban nyawa demi menjaga negeri ini.

“Ini bukan tentang orang dari Tanah Melayu yang mahu mempertahankan Sabah tetapi ia kerana Sabah adalah sebahagian daripada Persekutuan Malaysia yang mesti dipelihara oleh semua orang di negara ini,” kata Ahmad Zahid.

Beliau menambah bahawa seorang menteri Umno juga telah pergi ke mahkamah antarabangsa untuk melawan tuntutan ke atas Sabah oleh negara lain dan telah berjaya menangkis tindakan undang-undang itu.

“Apa yang dikatakan Umno sebagai parti semenanjung ? Umno yang mempertahankan Sabah,” katanya.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img