Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

Hutang 1MDB beri kesan kepada perbelanjaan untuk rakyat

spot_img

KUALA LUMPUR: Bayaran hutang RM48 bilion yang ditanggung oleh 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tahun lepas mungkin lebih baik digunakan untuk tujuan lain untuk memberi manfaat kepada rakyat, kata Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim

“Universiti perlu diperluaskan, banyak bidang dan kursus baharu seperti Kecerdasan Buatan (AI) dan pendigitalan, misalnya, perlu diperkenalkan. Sekolah pula perlu dilengkapi dengan kemudahan baharu,” kata Anwar.

Anwar yang juga Menteri Kewangan berkata demikian semasa Persidangan Percukaian Kebangsaan 2024 di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur hari ini (22 Julai).

- Advertisement -

Perdana Menteri berkata Malaysia menyasarkan untuk mengurangkan sasaran defisit fiskalnya kepada 4.3% tahun ini, sambil menambah bahawa negara perlu diurus dengan baik, yang penting untuk pertumbuhan ekonomi.

“Pada 2023, defisit menurun daripada 5.6% kepada 5%. Ia adalah satu usaha yang mencabar.

“Pada 2024, kami mengunjurkan penurunan lagi daripada 5% tahun lepas kepada 4.3%. Semestinya tiada ketirisan atau penyelewengan atau rakyat dan negara akan menderita.

- Advertisement -

Turut hadir pada persidangan itu ialah Timbalan Menteri Kewangan Lim Hui Ying dan Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) Datuk Dr Abu Tariq Jamaluddin.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img