Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

Pelakon Charmed, Shannen Doherty meninggal akibat kanser

spot_img

LOS ANGELES, 15 Julai — Pelakon Amerika Syarikat Shannen Doherty, yang terkenal dengan peranannya sebagai pelajar sekolah menengah Brenda Walsh dalam drama televisyen popular 1990-an Beverly Hills, 90210, telah meninggal dunia pada usia 53 tahun akibat pertarungan selama bertahun-tahun dengan penyakit kanser.

Doherty, yang begitu terbuka tentang rawatan kanser payudaranya, meninggal dunia pada hari Sabtu, menurut akhbar di Los Angeles.

Menurut sumber itu, pelakon itu dikelilingi oleh anak perempuan yang setia, kakak, ibu saudara dan rakan-rakan serta anjingnya sebelum menghembuskan nafas terakhir.

- Advertisement -

Doherty mendedahkan pada 2015 bahawa dia sedang menjalani rawatan untuk penyakit itu. Pada tahun 2023, dia telah membuang tumor di otak dan mendedahkan bahawa kanser itu telah merebak ke tulangnya.

Pelakon itu, yang sebelum ini membintangi filem Heathers, mendapat populariti yang meluas di 90210 kerana wataknya sebagai Brenda, seorang pelajar dari Minnesota yang bergelut untuk menyesuaikan diri dengan rakan sekelasnya di dalam bandar orang kaya.

- Advertisement -

Wataknya dalam rancangan itu menjadi terjalin dalam cinta segi tiga dengan Dylan McKay (Luke Perry) dan Kelly Taylor (Jennie Garth). Dalam kehidupan sebenar, Doherty bertelagah dengan Garth dan rakan pelakon lain dan meninggalkan 90210 semasa musim keempatnya pada 1994. Rancangan itu tetap diteruskan hingga tahun 2000 tanpa dia.

Pada tahun 1998, 90210produser Aaron Spelling melakonkan Doherty dalam drama siri ahli magic “Charmed” sebagai Prue Halliwell, anak sulung daripada tiga beradik perempuan yang mempunyai kebolehan ajaib. Rancangan itu mendapat sambutan hangat tetapi juga terjadi pergolakan di sebalik tabir.

Majalah People menggelar Doherty sebagai “‘gadis jahat’ ikonik tahun sembilan puluhan,” memetik reputasinya yang suka berpesta, datang lewat di set dan bergaduh dengan pelakon termasuk bosnya.

Pada 2023, dalam podcast yang dipanggil “Let’s Be Clear with Shannen Doherty,” pelakon itu berkata dia mengambil “tanggungjawab penuh atas tindakannya” dan mengakui tingkah lakunya “akan terbawa-bawa sedikit” apabila dia sering pergi ke kelab malam pada awal 20-an.

Dia juga berkata dia bercakap lebih banyak daripada wanita lain yang bekerja di televisyen pada masa itu, memberitahu orang lain apabila dia fikir skrip memerlukan penambahbaikan.

“Saya dibesarkan untuk mempunyai pendapat, dan pendapat saya harus dihargai, jadi saya terus menyuarakan, menentang lelaki yang tidak benar-benar mahu mendengar pendapat saya,” katanya dalam podcast itu.

Kemudian, “Saya mempelajari seni diplomasi yang mudah. Saya belajar bahawa mungkin ada cara yang lebih baik untuk mengatakan beberapa perkara,” katanya.

Pelakon itu mengulangi peranan Brenda untuk 90210 semula pada 2008 dan 2019 dan berkata dia dan Garth telah berdamai selepas kedua-duanya menjadi dewasa dan meninggalkan konflik remaja mereka.

Bintang-bintang bersama Doherty memberi penghormatan kepadanya semalam.

“Dia adalah kuasa semula jadi dan saya akan merinduinya,” Jason Priestley, yang memainkan watak sebagai abang Doherty pada 90210, berkata di Instagram. “Mengirimkan kasih sayang dan cahaya kepada keluarganya dalam masa sedih ini.”

Pelakon Rose McGowan berkata Doherty “mempunyai hati singa.”

“Kepala saya tunduk kepada pahlawan ini dalam perjalanan pulang (kematian),” tulis McGowan di X.

Doherty dilahirkan di Memphis, Tennessee, pada 12 April 1971, dan mula berlakon sebagai seorang kanak-kanak. Pada usia 11 tahun, dia memainkan watak Jenny Wilder dalam musim terakhir TV klasik Little House on the Prairie.

Pada tahun 1988, Doherty dilakonkan dalam filem komedi gelap Heathers.

Doherty telah berkahwin tiga kali, yang terbaru dengan jurugambar Kurt Iswarienko. Dia memfailkan perceraian pada 2023.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img