Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

Kerajaan mahu perkenal sekolah tahfiz melatih bidang TVET

spot_img

SERDANG, 14 Julai — Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini berkata kerajaan komited untuk memperkenalkan sekolah tahfiz di kawasan Felda bagi melatih lebih ramai profesional dalam bidang teknikal terutama untuk menguasai (Pendidikan dan Latihan Teknikal dan Vokasional) TVET

Zahid menggesa generasi baru Felda perlu mengamalkan pemikiran bandar dan moden di samping mengekalkan semangat luar bandar tanpa menjejaskan pembangunan fizikal dan rohani.

Sekolah tahfiz biasanya akan melahirkan pelajar yang menghafal Al-Quran, yang digelar Huffaz.

- Advertisement -

“Pada masa ini, terdapat huffaz yang telah mengikuti kursus TVET dalam bidang penerbangan dan menjadi jurutera,” katanya ketika berucap pada Hari Peneroka Felda 2024 hari ini.

Timbalan perdana menteri berkata, terdapat 17 sekolah tahfiz yang bekerjasama dengan universiti tempatan bagi membolehkan pelajar memasuki Universiti Kuala Lumpur melalui MARA.

Zahid yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata pendidikan untuk kanak-kanak di kawasan Felda akan diperluaskan dengan memperkenalkan tadika Kemas dan program pendidikan awal tertumpu kepada hafazan al-Quran.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img