Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

Anwar mahu bank digital galakkan rakyat transaksi secara online

spot_img

KUALA LUMPUR, 6 Jun ― Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim yakin sasaran 400 transaksi e-pembayaran per kapita dapat dicapai lebih awal daripada sasaran asal 2026 menerusi usaha bank digital.

Beliau berkata, terdapat peningkatan dalam transaksi e-pembayaran sejak 2011 tetapi jumlahnya masih rendah dan menjadi tanggungjawab semua pihak untuk menyebarkan faedah menggunakan kemudahan itu kepada semua rakyat Malaysia.

“Ini bukanlah sasaran yang terlalu tinggi dan sukar dicapai dan saya menjangkakan jika kita mempunyai keinginan yang lebih kuat, kita harus mencapainya lebih awal,” katanya ketika berucap sempena perasmian bank digital, Boost Bank, disini hari ini.

- Advertisement -

Boost Bank ialah usaha niaga bank digital 40:60 oleh RHB Bank dan Boost Holdings Sdn Bhd, anak syarikat tidak langsung Axiata Group Bhd.

Anwar berkata, untuk mencapai sasaran itu, usaha itu perlu dilaksanakan segera dan bersungguh-sungguh

“Jika bank memberikan banyak maklumat umum tentang perbankan kepada pengguna, mereka juga harus memaklumkan pengguna tentang penemuan baharu mengenai digital,” katanya.

- Advertisement -

Anwar, yang juga Menteri Kewangan, berkata usaha serius perlu dilakukan untuk memastikan rakyat dapat mengasimilasikan “celik digital” untuk memanfaatkan perkembangan teknologi terkini termasuk kecerdasan buatan.

“Saya berharap komponen dalam Boost Bank, Axiata dan RHB sebagai tonggak, akan berusaha untuk menyebarkan pengetahuan mengenai kemudahan itu supaya ia boleh digunakan oleh perusahaan mikro, kecil dan sederhana (PKS) sebagai keutamaan mereka dan kepada kebanyakan orang,” katanya.

Beliau berkata usaha itu akan dibantu oleh Kementerian Digital di bawah Menterinya Gobind Singh Deo dalam memberi idea dan cadangan yang sesuai kepada Boost Bank.

Anwar juga meminta agar laporan mengenai usaha Boost Bank dibentangkan oleh Gobind kepada Kabinet dalam tempoh enam bulan.

 

 

Sumber ― Bernama

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img