Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

Semua manusia boleh jadi jutawan dengan rahsia ini

spot_img

Jet peribadi, rumah besar lebih dari 10 bilik, dan boleh bercuti kemana-mana sahaja tanpa merancang awal; adalah impian setiap manusia di dunia ini tidak kira di mana mereka berada.

Namun, mencapai status jutawan adalah sebaik berdoa agar wang turun dari langit. Anda tidak akan memperoleh apa-apa kemajuan jika anda tidak membentuk keazaman untuk membuang tabiat dan minda lama, dan disiplin untuk melakukan sesuatu mengenainya.

Bagi mereka yang ingin merealisasikan impian mereka untuk menjadi jutawan, ia bukanlah sesuatu yang terkejar-kejar. Berikut adalah perkara yang boleh dan tidak boleh dilakukan yang boleh membantu anda dalam perjalanan anda untuk menjadi jutawan.

- Advertisement -

Lakukan: Mempunyai keberanian untuk bekerja untuk diri sendiri
Walaupun tidak sepenuhnya mustahil, kebanyakan orang boleh membuktikan bahawa perjalanan untuk menjadi jutawan adalah lebih lama apabila bekerja untuk orang lain.
Mampu memanjat tangga korporat dan mencari syarikat yang mampu membayar anda gaji yang tinggi adalah suatu kelebihan, tetapi bekerja untuk orang lain bermakna anda memperdagangkan masa dan kemahiran anda untuk wang; dan kerana masa anda terhad, keupayaan anda untuk mendapatkan juga terhad.

Jangan: Tidak sabar
Jalan untuk menjadi jutawan diturap dengan pengetahuan, pengalaman, dan mengenali orang yang betul (connection); kesemuanya hanya boleh dicapai dari bertahun-tahun bekerja di bawah seseorang (atau sekumpulan orang) yang sudah memilikinya.

Lakukan: Percaya untuk menjadi jutawan
Berdasarkan undang-undang tarikan (law of attraction), langkah pertama untuk menjadi jutawan ialah mula bertindak seperti seorang yang sudah mencapai status jutawan. Menjadi jutawan adalah sama seperti cara anda berfikir seperti juga tindakan yang anda ambil. Semua orang mahu menjadi jutawan tetapi tidak semua orang percaya bahawa mereka boleh menjadi atau mereka layak untuk menjadi; dan kekurangan kepercayaan inilah yang menyebabkan kekayaan mengelak mereka.

- Advertisement -

Warren Buffet, yang dianggap sebagai pelabur paling berjaya pada zaman ini berkata, “Saya sentiasa tahu saya akan menjadi kaya. Saya tidak fikir saya pernah meraguinya walaupun selama satu minit”.

Jangan: Biarkan minda anda membebankan anda
Seperti yang dinyatakan di atas, ramai yang tidak percaya mereka layak menjadi jutawan, malah ramai yang mengaitkan kekayaan dengan rasuah, kejahatan, dan dosa.

Untuk berada di landasan yang betul untuk menjadi jutawan, anda harus membersihkan pemikiran ini, berhenti meremehkan diri sendiri, dan tahu bahawa anda layak menerima ganjaran hasil dari kerja keras anda.

Lakukan: Bersikap tabah dan terbuka untuk belajar
Tiada siapa yang pernah mengatakan bahawa menjadi kaya itu mudah – sebenarnya, perjalanan anda menuju kekayaan hampir pasti akan dipenuhi dengan orang yang akan menghalang anda, kekecewaan, dan juga kegagalan.

Berpegang teguh pada kepercayaan anda, bangkit selepas setiap kegagalan dan yang paling penting, belajar daripada kegagalan anda dan kegagalan jutawan lain.

Memetik Warren Buffet sekali lagi, “Lebih baik bergaul dengan orang yang lebih baik daripada anda. Pilih rakan sekutu yang tingkah lakunya lebih baik daripada anda dan anda akan ikut ke arah itu”.

Lakukan: Hidup di bawah kemampuan anda dan nikmati perkara yang paling murah dalam hidup.
Sebahagian daripada sifat untuk menjadi jutawan adalah berjimat cermat; kerana wang yang dibelanjakan untuk perkara yang mewah dan mahal adalah wang yang tidak menuju ke arah membina kekayaan anda.

Kenal pasti perkara yang anda suka lakukan sekarang dan teruskan melakukan perkara itu, kerana jika anda mampu membelinya ketika anda bukan jutawan, anda pasti mampu untuk melakukannya apabila anda mempunyai wang yang banyak juga – ia adalah tabiat yang sihat.

Jangan: Terperangkap dalam inflasi gaya hidup
Inflasi gaya hidup berlaku apabila anda meningkatkan taraf hidup anda berikutan peningkatan dalam pendapatan atau kekayaan, yang akhirnya mengakibatkan status quo (iaitu anda tidak lebih baik dengan lebih banyak wang daripada anda tanpa) atau lebih teruk.

Beberapa petunjuk untuk menguruskan inflasi gaya hidup termasuk:

-Jangan segera berbelanja lebih apabila anda memperoleh lebih banyak pendapatan.
-Jangan kumpulkan perkara yang memerlukan anda untuk suntik dana yang banyak dan berterusan.
-Dapatkan kereta jenama biasa yang sesuai dengan keperluan anda.
-Berhenti samakan perbelanjaan dengan kebahagiaan.

 

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img