spot_img
spot_img

Kerajaan Singapura promosi konsert Taylor Swift

spot_img

Penyanyi pop nombor 1 di dunia, Taylor Swift telah mendarat di Singapura dengan jet peribadi pada pukul 5.05 petang. Penyanyi Amerika Syarikat itu dilihat turun sari  Pesawat VJT993 jenis jet Bombardier Global Express.

Penyanyi pop berusia 34 tahun itu, yang telah menamatkan pusingan konsertnya di Australia, kini bersiap sedia untuk menghiburkan peminatnya di rantau Asia Tenggara.

Singapura adalah satu-satunya di rantau ini yang menganjurkan konsert penyanyi itu dan dikhabarkan di sokong dari segi kewangan oleh kerajaan negara republik itu.

- Advertisement -

Pada 16 Februari, Perdana Menteri Thailand Srettha Thavisin berkata beliau dimaklumkan oleh AEG bahawa Kerajaan Singapura menawarkan subsidi sehingga AS$3 juta (S$4 juta) untuk setiap konsert – untuk Taylor Swift bersetuju untuk tidak membuat persembahan di tempat lain di Asia Tenggara untuk jadual The Eras Tour penyanyi itu.

Walaupun tidak ramai peminat hadir di lapangan terbang, Flightradar24, sebuah laman web pengesan penerbangan, menunjukkan bahawa pesawat Taylor Swift adalah pesawat yang paling dijejaki, dengan lebih 6,000 orang mengikuti laluan penerbangannya.

Swift akan membuat persembahan pada 2, 3, 4 dan 7, 8, 9 Mac. Sebaik mendarat, Swift dan rombongannya menaiki Toyota Alphard berwarna hitam. Dikhabarkan dia menginap di Marina Bay Sands, penaja rasmi untuk lawatannya ke sini.

- Advertisement -

Konvoi itu kelihatan menuju ke sana, hanya untuk memintas hotel dan menuju ke Sentosa, singgah di hotel resort mewah Capella pada kira-kira 6.20 petang.

Malah sebelum konsert pertamanya di Stadium Nasional Singapura pada 2 Mac, Taylormania dengan pantas telah mencetuskan keterujaan di destinasi tunggal penyanyi Asia Tenggara itu.

MBS (Marina Bay Sand) mengumumkan pada 26 Februari bahawa ia akan menganjurkan acara pilihan untuk meraikan konsert itu, termasuk mengubah bahagian The Shoppes dan Pusat Ekspo & Konvensyen Sands menjadi penghormatan kepada Taylor Swift dan mengadakan pertunjukan cahaya dan air dari 28 Feb hingga 7 Mac.

Ia juga akan mempunyai pop timbul runcit di Dewan C Sands Expo & Convention Centre, yang akan dibuka dari 29 Feb hingga 9 Mac.

Pelaburan kerajaan Singapura – jika benar mereka melobi untuk penyanyi itu melakukan konsert di situ sahaja, dilihat membuahkan hasil apabila hotel juga mengalami lonjakan permintaan, kerana lebih 300,000 peminat dari seluruh rantau Asia Tenggara menuju ke Singapura.

MBS, yang menawarkan pelbagai pakej premium bermula dari S$10,000, telah habis dijual kesemuanya, termasuk pakej S$50,000, yang merupakan tiket VIP dan pas ke tarikan pelancong.

 

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img