Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

RM1bilion untuk memodenkan sempadan negara

spot_img

SEREMBAN: Kerajaan akan meneliti keperluan untuk membina pagar elektrik dilengkapi sistem kamera litar tertutup (CCTV) dan perolehan pembelian dron untuk mengawal sempadan sedang diusahakan bagi memperketatkan kawalan di kawasan bersempadan.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, begitu juga keperluan daripada segi penambahan anggota dan sistem keselamatan negara yang lain, semua sedang diperkemaskan.

Kerjasama dengan kerajaan Indonesia dan kerajaan Thailand agar pos kawalan bersempadan bersama perlu dilakukan secara bersama bagi mengawal dan memperketatkan kawalan.

- Advertisement -

Menurut Mohamad Hasan, terdapat pos kawalan yang berada pada kedudukan yang jauh dan ia memerlukan kajian untuk kawalan bersama dengan negara jiran.

Sebelum ini, media melaporkan kerajaan Thailand bercadang untuk membina pagar elektrik dilengkapi CCTV sebagai usaha memperketatkan kawalan di kawasan bersempadan dengan Malaysia bagi mengekang sindiket penyeludupan.

Ini kerana isu melibatkan penyeludupan seperti dadah, manusia, senjata api dan sebagainya telah lama membelenggu Malaysia susulan pelbagai taktik digunakan penjenayah.

- Advertisement -

Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut mengumumkan peruntukan sebanyak RM1 bilion bagi memperkasa kawalan sempadan ini.

Pada masa ini, negara mempunyai pos kawalan persendirian dan juga pos kawalan gabungan bersama. Kerajaan mengutamakan kelengkapan para anggota yang bertugas di sempadan termasuk polis dan tentera buat masa ini menurut ahli parlimen Rembau itu.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img