Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

Lagu Hoi Hoi Ya Hoi bertukar ‘hak milik’ ?

spot_img

PADA hari penting pilihan raya negeri (PRN), pemimpin-pemimpin utama parti menawarkan sokongan tidak berbelah bahagi kepada parti masing-masing. Di Kedah, Menteri Besar (MB) Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor terus mencuri tumpuan apabila para penyokong Perikatan Nasional (PN) ‘merampas’ lagu Pakatan Harapan (PH) Hoi Ya Hoi yang digunakan oleh PH semasa PRU15 lalu.

Bekas Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin membuat kehadiran lebih ‘panas’ pada pencalonan Gombak hari ini, menunjukkan sokongan tidak berbelah bahagi beliau kepada calon yang mewakili gabungan PN.

Pengerusi PN itu mengiringi ketua penerangan PN Datuk Seri Mohamed Azmin Ali bersama ratusan penyokong pada 8:40 pagi di Gombak. Azmin bakal bertemu dengan Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Juwairiya.

- Advertisement -

(Juwairiya kiri dan Azmin semasa penamaan calon DUN Hulu Kelang  pagi tadi)

Ini diikuti dengan ketibaan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang hadir bersama Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Hajiji Noor di pusat penamaan calon yang sama pada kira-kira 8:50 pagi.

- Advertisement -

Calon PN menyanyikan “Hoi Ya Hoi,” lagu kempen PH pada PRU15 yang telah mereka ikut serta, semasa berarak menuju ke SMK Sungai Pusu.

Sebagai tindak balas kepada ‘rampasan lagu’ itu, penyokong PH mempersoalkan siapa yang menyokong penyamun.

Sebaliknya, penyokong PH menyanyikan lagu Anwar berdasarkan ucapan kempennya dari tahun lepas: “Saya ulang… Esok kita memerintah (saya ulang… Esok kita memerintah),” yang disambut gelak ketawa penyokong PN.

Sementara itu, MB Kedah akan bersaing untuk mempertahankan kerusi Jenerinya bagi penggal kedua. Beliau akan berlawan dengan pemimpin muda Barisan Nasional Datuk Muhammad Khizri Abu Kassim.

Khizri berkata beliau akan menjadi terkenal jika berjaya menewaskan Sanusi dan menganggap peluangnya untuk menang adalah 50-50

Sanusi masuk melalui pintu masuk besar dan mencuri tumpuan hari pada penamaan calon pagi tadi, memberi ‘tabik hormat’ kepada peminat dan lawannya sambil meniru simbolik barunya; tabik hormat Anwar yang menjadi popular pada 1998.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img