spot_img
spot_img

Tokyo Auto Salon di KL hari minggu ini

spot_img

Pameran kereta paling popular di Tokyo, kini akan berlangsung di negara ini pada Jumaat hingga Ahad ( 9-11 Jun); kereta pasaran domestik Jepun (JDM – Japanese Domestic Model)

Kereta-kereta Jepun akan memenuhi ruang lantai seluas 130,000 kaki persegi, Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur 2023 (TASKL) akan berlangsung di Pusat Perdagangan dan Pameran Antarabangsa Malaysia (MITEC).

- Advertisement -

Ia dijangka akan menarik 150,000 pengunjung dan peminat kereta JDM.

Ia menampilkan kereta-kereta JDM dari dalam negara dan antarabangsa, di samping diserikan oleh barisan ratu perlumbaan dari Jepun, beberapa persembahan dan penglibatan bengkel-bengkel kereta JDM terpilih.

- Advertisement -

Jenama tuner kereta Jepun yang popular juga turut diimport khas dari Jepun seperti Top Secret, Spoon, HKS dan Greddy.

Tokyo Auto Salon (TAS), yang kini telah memasuki tahun ke-40, dibawa ke luar dari Jepun adalah untuk mendapatkan pendedahan yang lebih besar untuk ahlinya dan untuk meneroka pasaran baharu. Fenomena terhadap kereta JDM telah berkembang pesat di seluruh dunia.

Secara purata, pameran tahunan ini di Jepun dikatakan menampilkan 1,000 kenderaan, lebih 500 peserta pameran, 4,000 gerai pameran dan lebih 300,000 pengunjung Jepun dan antarabangsa.

Acara ini dianjurkan bersama oleh Muse Group Asia dan Element X Strategies, bersama pemilik harta intelek TAS San Ei Corporation.

“Niat kami adalah untuk membawa acara berprestij ini ke Malaysia sejak kami menganjurkan TAS pertama di luar Jepun di Singapura pada 2013. Kami gembira untuk mengumumkan ia kini berlaku selepas tiga tahun perancangan,” kata ketua eksekutif Muse Group Asia pegawai, Riduwan Matni.

(Riduwan Matni – Usahawan dari Singapura, CEO Muse Group Asia)

“Segmen pasaran aftermarket di Malaysia bernilai lebih AS$6 bilion setahun, sumbangan besar kepada keluaran dalam negara kasar Malaysia. Malaysia juga mencatatkan tahap ketiga tertinggi pemilikan kereta di seluruh dunia pada 93 peratus isi rumah, menurut Tinjauan Global Nielsen Permintaan Automotif.

“Berdasarkan latar belakang ini, kami yakin minat yang teguh daripada peminat motor dan jenama automotif akan mengalu-alukan kedatangan TAS ke Malaysia,” kata Riduwan.

Tiket berharga RM60 dan RM28 sehari untuk dewasa dan kanak-kanak, masing-masing. Ia boleh dibeli secara dalam talian sehingga hari persembahan di www.tokyoautosalonkl.com

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img