spot_img
spot_img

Patah balik ke Singapura jika potong ‘que’

spot_img

JOHOR BARU, 2 Jun — Pemandu yang memotong laluan giliran di kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ) menghala ke Johor akan dipaksa berpatah balik ke Singapura, kata Menteri Besar Datuk Onn Hafiz Ghazi.

(Menteri Besar Datuk Onn Hafiz Ghazi)

- Advertisement -

Beliau berterima kasih kepada polis trafik kerana bersikap tegas mengenai perkara itu sebagai sebahagian daripada tugas pengurusan trafik mereka di Kompleks Sultan Abu Bakar (CIQ) di persimpangan Link Kedua di Gelang Patah.

“Saya telah diberitahu bahawa kenderaan yang memotong barisan akan dinafikan masuk ke Malaysia dan diarah pulang ke Singapura,” katanya di Facebook hari ini.

MB telah dalam usaha baru-baru ini untuk mengurangkan kesesakan antara negeri dan republik itu, menyebabkan beberapa pengguna berterima kasih kepadanya atas tindakan polis.

- Advertisement -

Tabiat memotong barisan kenderaan yang sesak di Tambak Johor dan persimpangan Link Kedua di Gelang Patah bukanlah perkara baharu.

Polis trafik telah pun mengarahkan pemandu yang ditangkap untuk membuat U turn semula ke republik itu, kembali ke permulaan di luar barisan di Singapura.

Tambak Johor dianggap sebagai salah satu lintasan sempadan darat paling sibuk di dunia, dengan anggaran 250,000 hingga 300,00 rakyat Malaysia dan SIngapura berulang-alik.

Pentadbiran kedua-dua pusat pemeriksaan sempadan itu adalah di bawah kerajaan persekutuan.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img