Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
spot_img
spot_img

Peranan Jendela Biz dalam membangunkan perniagaan digital

spot_img

Dalam dunia digital yang serba pantas hari ini, teknologi telah merevolusikan cara perniagaan beroperasi, membawa lebih kepada pendigitalan sambil mereka berusaha untuk berkembang dan mencapai tahap yang baru. Namun, di sebalik keterujaan untuk menjadi digital, banyak perniagaan Malaysia masih ketinggalan dalam melaksanakan teknologi digital termaju.

Untuk mengatasi penggunaan digitalisasi yang perlahan, kerajaan Malaysia baru-baru ini mengumumkan pelbagai inisiatif seperti Skim Geran Pendigitalan, pengukuhan Pusat Ekonomi Digital (PEDi), dan pembiayaan RM1 bilion daripada Bank Negara Malaysia untuk membantu perniagaan dalam menggunakan teknologi digital. Di samping inisiatif kerajaan, perniagaan juga boleh mendapatkan sokongan yang mereka perlukan daripada syarikat fintech (finance technology), yang penyelesaian inovatifnya memainkan peranan penting dalam memacu penggunaan digital.

Dengan bekerjasama dengan syarikat fintech, perniagaan akan dapat menangani kebimbangan pendigitalan melalui perjalanan digital yang lebih baik yang membolehkan mereka menerima dan mengakses sepenuhnya penyelesaian yang mereka perlukan untuk kekal berdaya saing dan menjangkau segmen pelanggan baharu. Selain itu, apabila Dana Kewangan Antarabangsa (IMF) meramalkan pertumbuhan global perlahan kepada 2.7% pada 2023, dan dengan tekanan inflasi dan kos sara hidup yang membebani rantau ini, perniagaan yang bekerjasama dengan fintech untuk menggunakan teknologi digital akan berada dalam kedudukan yang lebih berfaedah kerana mereka boleh membuktikan perniagaan mereka pada masa hadapan dan bertahan melalui masalah ekonomi semasa.

- Advertisement -

Penyelesaian Fintech juga membuka kunci pilihan untuk peniaga dan memperkasakan mereka dengan memudahkan pembiayaan, menawarkan kecekapan yang lebih tinggi, memberikan pandangan yang lebih mendalam tentang perniagaan mereka bersama-sama dengan tahap pemperibadian yang lebih tinggi. Malah, menurut Tinjauan Nadi Perniagaan EY, 77% perniagaan Malaysia mengutamakan teknologi dalam jangka masa segera kerana mereka pantas menjejaki penyesuaian mereka untuk kekal relevan dalam era teknologi dan transformasi digital. Melabur dalam penyelesaian digital membolehkan perniagaan mengurangkan kos kerana proses manual sebelum ini diautomasikan, seterusnya menjadikan operasi keseluruhan lebih menjimatkan kos, dan membolehkan perniagaan menumpukan usaha mereka pada pertumbuhan.

Sebagai pemain fintech dan penyediaan transformasi digital Jendela Biz, sentiasa berada di barisan hadapan dalam menyediakan teknologi termaju dan penyelesaian fintech yang mudah yang membuka jalan kepada peniaga untuk menikmati pertumbuhan yang tidak dapat dihalang dalam usaha niaga mereka.

Tetapi, bagaimana ini boleh berlaku?

- Advertisement -

Tawaran Fintech mengutamakan dua elemen penting: kebolehcapaian dan kelajuan. Walaupun faedah fintech tidak boleh dipandang remeh untuk peniaga, ia juga telah merevolusikan cara perniagaan beroperasi. Dompet pedagang (e-wallet) merangkumi perkara ini kerana ia bukan sahaja menggalakkan transaksi tanpa tunai, tetapi juga menjadikan pembayaran berkaitan perniagaan dengan lancar dan membolehkan akses mudah kepada dana untuk pedagang. Pada masa lalu, mendapatkan akses kepada alat kewangan memerlukan kos berjuta-juta dolar untuk disediakan, dengan mengambil kira yuran, peralatan, lesen dan tenaga kerja yang diperlukan. Fintech telah mempermudahkan proses itu melalui penggunaan data besar dan ketersambungan mudah alih, supaya perniagaan boleh mengakses platform perisian kewangan yang kompleks dan kaya dengan ciri dan perkhidmatan terurus dengan mudah.

Selaras dengan garis pemikiran yang sama, pengurangan kos adalah titik permulaan yang paling popular untuk transformasi digital. Sesuatu yang semudah transaksi tanpa kertas boleh mengurangkan perbelanjaan untuk perniagaan, kerana kos yang berkaitan dengan pembelian kertas dan percetakan dihapuskan. Selain itu, dengan merekodkan urus niaga secara digital, semua data disimpan di satu lokasi, membolehkan peniaga mengaksesnya dengan cepat dan menggunakannya untuk membina fail mereka untuk memohon peningkatan pembiayaan. Selain itu, dengan mengambil kira kos, perniagaan boleh memanfaatkan kelebihan menggunakan digital untuk meningkatkan kecekapan aset, menyokong produktiviti pekerja, mengurangkan kos overhed dan pengeluaran serta menyelaraskan perkhidmatan selepas pasaran.

Mendigitalkan perniagaan anda juga menyediakan akses kepada cerapan perniagaan yang tiada tandingan. Inovasi Fintech telah membolehkan paparan maklumat pintar dengan kemas kini masa nyata dan analitik data, memberikan perniagaan akses terus kepada maklumat ini. Sebagai contoh, peniaga boleh kekal dimaklumkan tentang jualan harian, cerapan pelanggan dan analisis prestasi perniagaan mereka melalui aplikasi perniagaan yang dibangunkan oleh Jendela Biz untuk meningkatkan keseluruhan proses pengurusan dan operasi perniagaan. Manfaat tambahan untuk pedagang yang menggunakan cerapan data pelanggan ialah mereka boleh mengenal pasti arah aliran dan tabiat pelanggan, membolehkan mereka menyasarkan pelanggan dengan lebih baik. Ini membawa kepada jualan yang lebih kukuh dan pertumbuhan perniagaan secara keseluruhan, serta mempamerkan cara pelaburan dalam penyelesaian digital memberi manfaat kepada kedua-dua pengalaman perniagaan dan pelanggan.

Selain itu, dengan menggunakan penyelesaian fintech yang inovatif, perniagaan juga dapat meningkatkan perjalanan pelanggan dengan menyediakan kebolehcapaian dan kemudahan. Pelanggan boleh mengakses maklumat kewangan dan transaksi dalam masa nyata melalui pemprosesan pembayaran yang lancar dan perbankan mudah alih. Begitulah halnya dengan platform digital Jendela Biz, yang menyediakan akses mudah kepada peniaga mereka untuk menerima pembayaran tanpa tunai melalui QR code, BestPay e-wallet dan pembayaran QR Rentas Sempadan Antarabangsa. Melalui ini, peniaga tidak terhad kepada melayani pelanggan tempatan di kedai, mereka juga dapat mengembangkan jangkauan mereka kepada pelanggan di seluruh rantau ini.

Secara keseluruhan, penyelesaian fintech pastinya telah membuka kunci pilihan bagi peniaga untuk menerima pendigitalan dengan mudah untuk pertumbuhan perniagaan. Malah, menurut Tinjauan Nadi Perniagaan EY, 77% perniagaan Malaysia mengutamakan teknologi dalam jangka masa segera kerana mereka pantas menjejaki penyesuaian mereka untuk kekal relevan dalam era teknologi dan transformasi digital. Melabur dalam penyelesaian digital membolehkan perniagaan mengurangkan kos kerana proses manual sebelum ini diautomasikan, seterusnya menjadikan operasi keseluruhan lebih menjimatkan kos, dan membolehkan perniagaan menumpukan usaha mereka pada pertumbuhan.

Peranan fintech dalam memacu pendigitalan perniagaan adalah penting dalam membolehkan perniagaan dalam semua bentuk dan saiz untuk mengambil bahagian secara aktif dalam ekonomi digital. Dengan bantuan pemain fintech seperti Jendela Biz, perniagaan bersedia untuk pertumbuhan dan peluang yang tidak berkesudahan, yang akan terus berkembang dengan kemajuan pantas landskap fintech. Tambahan pula, apabila perniagaan berkembang dan meningkatkan keuntungan, mereka akan mempunyai akses yang lebih baik kepada modal dan pembiayaan, membantu mereka untuk terus melabur dalam bidang lain dan menjadi tidak dapat dihalang.

 

Jendela Biz adalah anak syarikat BestPay Solution Sdn Bhd yang fokus kepada transformasi digital untuk perniagaan dan organisasi.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img