spot_img
spot_img

Berat badan bertambah & slip disc punca Aaroon digugurkan

spot_img

KUALA LUMPUR, 23 Mac — Pengarah dan pelakon,  Syamsul Yusof akhirnya mendedahkan punca pelakon Aaron Aziz digugurkan daripada filem aksi terbarunya, The Original Gangster.

Memetik mStar, pengarah berusia 38 tahun itu berkata keputusan menggugurkan Aaron daripada filem itu adalah disebabkan oleh faktor usia dan kesihatannya.

Tambah Syamsul, keputusan itu bukan sahaja dibuat oleh beliau sendiri tetapi secara bersama oleh krew produksi, penerbit serta barisan pelakon.

- Advertisement -

Syamsul mendedahkan bahawa penerbit filem itu memberitahunya Aaron sudah tidak sesuai, kerana faktor umur dan berat badannya bertambah.

“Tetapi saya beritahu mereka tidak, kita perlu beri dia masa. Dia boleh menurunkan berat badan. Tetapi selain itu, dia juga mengalami slip disc,” katanya.

Syamsul juga telah menangguhkan penggambaran filem itu semata-mata untuk memberi Aaron sedikit masa untuk dia kembali sihat namun pengarah KL Gangster itu berkata Aaron gagal berbuat demikian.

- Advertisement -

Tambahnya, dia tiada pilihan lain selain menggugurkan pelakon kelahiran Singapura itu kerana tidak mahu Aaron mengambil risiko kecederaan di set.

“Sebab utama Aaron digugurkan adalah kerana saya khuatir beberapa adegan aksi boleh menjejaskan kesihatannya dan nanti saya pula yang dipersalahkan.

“Sebab kedua, pelakon Sharnaaz dan Beto Kusyairi, penerbit saya, pasukan koreografi saya, semuanya memberitahu saya yang mereka tidak yakin dengan Aaron kerana keadaannya.

“Kami telah menjalani sesi latihan sebelum penggambaran dan semua orang datang kepada saya untuk memberitahu saya bahawa Aaron menghadapi beberapa kesukaran semasa latihan,” katanya.

Syamsul turut mendedahkan bahawa dia telah menerima reaksi negatif daripada Aaron selepas dia menyampaikan berita itu kepadanya dan mendakwa bahawa pelakon itu telah meletakkan kesalahan kepadanya.

“Saya menelefonnya dan meminta maaf sebelum memberitahu semuanya. Kerana saya orang terakhir yang mahu dia keluar atas faktor tersebut.

“Dia tiba-tiba mula melatah kepada saya. Saya sudah jelaskan kepadanya bahawa saya perlu membuat keputusan dan saya tidak kisah jika itu cara dia melihat saya sekarang,” katanya.

Sebelum ini pada 13 Mac lalu, Aaron mengesahkan namanya telah digugurkan daripada senarai pelakon filem The Original Gangster.

Aaron bagaimanapun tidak menyatakan sebab mengapa dia digugurkan.

Selain Aaron, nama pelakon Hairul Azreen juga telah digugurkan daripada senarai pelakon selepas dia terpaksa menarik diri daripada penggambaran selepas mengalami kecederaan lutut semasa penggambaran filem itu.

Pelakon itu mengesahkan berita itu melalui catatan Instagram pada bulan Februari.

The Original Gangster diterbitkan oleh syarikat produksi Syamsul Yusof Films dengan kerjasama Razor Edge Picture.

Filem ini membariskan pelakon terkenal dan nama besar seperti Datuk Adi Putra, Datuk Rosyam Nor, Beto Kusyairy, Sharnaaz Ahmad, Nas-T, Soffi Jikan, Shaheizy Sam serta bintang Indonesia Yayan Ruhian.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img