spot_img
spot_img

Monopoli Touch n Go mungkin dihapuskan

spot_img

KUALA LUMPUR, 19 Mac — Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini berkata isu membabitkan monopoli Touch ‘n Go (TnG) sistem kutipan tol lebuh raya akan dikaji semula.

Anwar berkata TnG telah beroperasi selama lebih dua dekad dan tidak ada perkembangan meyakinkan dalam sistem itu yang terbantut.

“Betul kata anda, TnG telah beroperasi lebih dua dekad. Tidak ada perkembangan dan kemajuan yang meyakinkan dalam sistem.

- Advertisement -

“Dan saya fikir anda betul, kita perlu mempertimbangkan semula itu,” katanya menjawab soalan seorang pelajar universiti semasa sesi dialog belia di Pameran Pemerkasaan Belia di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur.

Anwar juga berkongsi dengan mereka gambaran bagaimana pentadbiran baharu akan bekerjasama dengan belia.

Beliau menyentuh isu-isu seperti pengangkutan awam, aktivisme pelajar dan malah berjanji untuk memansuhkan peruntukan di bawah Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) yang mengehadkan autonomi pelajar dan pensyarah.

- Advertisement -

Sebelum ini, bekas Menteri Kerja Raya Datuk Seri Fadillah Yusof dilaporkan berkata kerajaan sedang mempertimbangkan untuk membenarkan orang ramai membayar tol lebuh raya menggunakan pembayaran digital alternatif, bukan hanya TnG.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img