spot_img
spot_img

Pelan telekomunikasi Pakej Perpaduan boleh didaftar hingga 31 Disember

spot_img

PETALING JAYA: Pelan Pakej Perpaduan yang menawarkan data 30GB pada harga RM30 dengan tempoh sah 180 hari telah boleh dibeli bermula 28 Februari melalui beberapa syarikat telekomunikasi.

CelcomDigi mengumumkan Pakej Perpaduan terbuka kepada belia (12 hingga 30 tahun), pengguna segmen B40, orang kurang upaya (OKU), warga emas dan veteran anggota beruniform.

Pelanggan Digi Prepaid Next boleh membeli pakej tersebut melalui aplikasi MyDigi manakala pelanggan Celcom Xpax boleh berbuat demikian melalui aplikasi Celcom Life.

- Advertisement -

Syarikat telekomunikasi itu menyatakan bahawa mereka yang ingin mendaftar pelan Pakej Perpaduan – contohnya OKU, kumpulan B40 dan veteran anggota beruniform – dinasihatkan untuk mengunjungi kedai Celcom atau Digi yang berhampiran untuk tujuan pengesahan dan menyemak kelayakan mereka.

Ciri-ciri tambahan seperti data 30GB dengan tempoh sah 35 hari tersedia dengan harga RM35 untuk pelanggan Digi manakala pelanggan Celcom boleh membeli data 2GB tambahan dengan harga RM3 sehari. Butiran lanjut boleh didapati di laman web Digi dan Celcom.

U Mobile mengumumkan bahawa pelan Pakej Perpaduannya terbuka kepada pelanggan Pelan Prabayar Sedia 5G yang layak, yang boleh membeli pelan itu melalui aplikasi MyUMobile. Data 30GB boleh digunakan untuk tempat liputan mudah alih, dan ciri tambahan seperti data 1GB harian tambahan tersedia dengan harga RM3 sehari.

- Advertisement -

Yes juga telah mengeluarkan Soalan Lazim tentang tawaran Pakej Perpaduannya, menyatakan bahawa pelanggan yang layak boleh memohon pakej itu di Kedai Yes.

Hotlink juga mengumumkan bahawa pelanggan prabayar yang layak boleh membeli pelan tersebut melalui aplikasi Hotlink. Butiran lanjut tersedia di halaman FAQnya.

Pengguna yang layak mempunyai masa sehingga 31 Dis untuk mendaftar bagi pelan di bawah Pakej Perpaduan.

Dalam ucapannya hari ini, Menteri Komunikasi dan Digital Fahmi Fadzil berkata Pakej Perpaduan itu diperkenalkan kerajaan bagi memastikan rakyat mendapat akses kepada perkhidmatan Internet berkualiti tinggi pada harga yang berpatutan.

Menteri Komunikasi dan Digital Ahmad Fahmi Mohamed Fadzil 

Beliau menambah bahawa butiran mengenai pelan jalur lebar Internet tetap Pakej Unity, yang diumumkan awal bulan ini, sedang diperhalusi dan pengguna boleh menjangkakan pengumuman tidak lama lagi.

 

Foto : SoyaCincau

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img