spot_img
spot_img

Jangan mogok, kasihan pesakit

spot_img

SUBANG JAYA, 15 Feb — Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah hari ini menggesa doktor dan jururawat di hospital kerajaan supaya tidak meluahkan rasa tidak puas hati terhadap keadaan kerja mereka terhadap pesakit sekiranya mereka memutuskan untuk meneruskan mogok.

Kini telah tular dan beberapa media melaporkan krisis penjagaan kesihatan yang berterusan di Malaysia walaupun selepas pandemik Covid-19 yang telah menjejaskan perkhidmatan kecemasan dan trauma.

“Kami tahu isu hospital dan rasa tidak puas hati di kalangan pegawai, tetapi pastikan mereka tidak menjejaskan keselamatan pesakit,” kata Dr Noor Hisham kepada pemberita pada majlis pelancaran Inisiatif Pembedahan Global di Pusat Perubatan Subang Jaya di sini.

- Advertisement -

Persatuan Perubatan Malaysia telah memberi amaran kepada Kementerian Kesihatan agar tidak mengabaikan keresahan yang dibangkitkan oleh doktor dan jururawat negara dan memberi perhatian serius kepada gesaan mereka untuk melakukan pembaharuan kepada keseluruhan sistem penjagaan kesihatan awam.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img