spot_img
spot_img

Isu bau : Pemuda PN mahu Hannah Yeoh batal pergantungan Hanis

spot_img

PETALING JAYA: Belia Perikatan Nasional (PN) menggesa kementerian belia dan sukan membatalkan penggantungan pemain hoki negara Hanis Nadiah Onn kerana menyindir perkauman, dengan menyatakan tindakan yang diambil terhadapnya adalah keterlaluan.

Ketua Pemuda PN Ahmad Fadhli Shaari berkata adalah tidak perlu untuk menggantung kerja Hanis kerana dia sudah membuat permohonan maaf secara terbuka berhubung kenyataannya yang dibuat di media sosial dan memadam komen itu.

Digantung gara-gara komen ‘bau ketiak’

- Advertisement -

Hanis dilaporkan telah menyiarkan komen pada akaun Instagramnya sendiri, konsert AR Rahman baru-baru ini, membayangkan bahawa tempat konsert itu pasti ‘berbau’.

“Saya mengutuk sekeras-kerasnya penggantungan Hanis.

“Jawatankuasa penyiasat sendiri diberitahu (oleh jurulatih Hanis, Nasihin Nubli Ibrahim) bahawa Hanis seorang yang merendah diri dan berdisiplin tinggi dalam latihan dan kejohanan,” katanya ketika dihubungi FMT.

Penonton AR Rahman tersinggung akibat tweet bau badan

- Advertisement -

Ahli Parlimen Pasir Mas itu juga berkata Nasihin telah mengesahkan bahawa Hanis mempunyai ramai rakan hoki yang berbangsa India, sambil menambah dia rapat dengan mereka.

“Ini bermakna beliau tidak berniat untuk menimbulkan unsur perkauman, seperti yang didakwa oleh sesetengah netizen,” kata Ketua Pemuda PAS itu.

Beliau menggesa menteri belia dan sukan Hannah Yeoh untuk campur tangan dan membatalkan penggantungan Hanis.

Fadhli bertanggungjawab ke atas portfolio belia dan sukan dalam kabinet bayangan PN.

Menurut kementerian itu, Hanis berkata dia tidak mempunyai niat perkauman ketika menyiarkan komen itu, yang disifatkannya sebagai “gurauan” dan merujuk kepada stadium itu dipenuhi dengan puluhan ribu penonton.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img