spot_img
spot_img

Bandar Utama kini tanpa tunai

spot_img

KUALA LUMPUR: Bandar Utama City Centre Sdn Bhd (BUCC) telah bekerjasama dengan Kumpulan AmBank untuk meningkatkan inisiatif bandar tanpa tunai yang dikuasakan oleh rangkaian penyelesaian digital AmBank.

Dalam satu kenyataan bersama, ia berkata pembayaran tanpa tunai dan tanpa sentuh kini diperhebatkan dalam Bandar Utama melalui Terminal Pembayaran Bersepadu Apos A8 BUCC di Pusat Beli-belah 1 Utama dan lokasi lain seperti Centrepoint, Avante Hotel dan The Club di Bukit Utama.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AmBank Datuk Sulaiman Mohd Tahir berkata: “Perkongsian ini sejajar dengan visi AmBank untuk menjadi rakan kongsi utama dalam memupuk transformasi digital masyarakat melalui penyelesaian kewangan yang inovatif dan mudah. Ia adalah tepat pada masanya kerana kami meramalkan pergerakan yang lebih tinggi di pusat membeli-belah, terutamanya semasa tempoh perayaan.”

- Advertisement -

Beliau berkata pertumbuhan jualan runcit negara terus meningkat ke tahap yang tinggi di tengah-tengah pemulihan ekonomi daripada pandemik Covid-19.

“Selari dengan itu, kami melihat perubahan dalam tingkah laku pengguna, ditambah dengan pecutan dalam penggunaan digital dalam sektor peruncitan. Ini mengukuhkan lagi keperluan untuk sinergi antara bank dan sektor runcit untuk meningkatkan penglibatan pelanggan,” kata Sulaiman.

- Advertisement -

Pengarah Pusat Beli-belah 1 Utama Tan Sri Teo Chiang Kok berkata platform pembayaran bersepadu tunggal ini membolehkan penyewa 1 Utama, sebagai contoh, untuk menyelaraskan dan menjejaki pembayaran kad kredit dengan laporan semua-dalam-satu bersama-sama dengan transaksi ONECARD sedia ada kami.

“Wawasan mengenai tabiat pembayaran pembeli ini berguna untuk penyewa kami untuk menyesuaikan pendekatan pemasaran mereka untuk promosi dan kempen yang disasarkan.”

“Adalah penting untuk kami kekal relevan dengan perubahan arah aliran dan demografi untuk secara konsisten mengembangkan dan memajukan pemasaran omnichannel kami. Kami telah meningkatkan aplikasi mudah alih 1 Utama kepada SuperApp pada Mac 2022 kerana pengguna menuntut pengalaman mengutamakan mudah alih yang meluas dan mudah digunakan. Kami gembira melihat peningkatan penggunaan aplikasi terutamanya untuk E-dompet 1PAY kami kerana kemudahan sistem pembayaran digital tanpa tunai kami yang bersepadu sepenuhnya dan pelbagai perkhidmatan serta ciri menarik dalam SuperApp kami,” kata Teo.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

comments

Muat turun applikasi Berita Tular di Apple Store atau Google Play sekarang


Dapatkan informasi terkini di emel anda. Langgan secara percuma.

Terkini

spot_img
spot_img